וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדסית סיימה שלב שני של ניסויים קליניים בתרופה לטיפול במחלות כבד כרוניות

צורי דאר

16.9.2003 / 18:24

נערכת לשלב שלישי בשיתוף אנזו האמריקאית בהשקעה של כ-10 מ' ד'; פרויקט המחקר, במימון קרן בירד הוצג לשר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, המבקר בימים אלה בישראל



הביקור נערך במסגרת ביקורו של השר בארץ ורצונו לראות בפועל תוצאות שיתוף הפעולה המתמשך בין ישראל לארה"ב לתמיכה בתשתיות ההיי-טק בשתי המדינות.



חברת הדסית, חברת המו"פ של בית החולי הדסה בירושלים, השלימה בהצלחה שלב שני (Phase II) של ניסויים קליניים בתרופה לטיפול במחלות כבד כרוניות ונערכת לתחילת השלב השלישי.



פרויקט המחקר בוחן שיטות טיפול חדשות למחלות הקשורות במערכת החיסון. המחקר נעשה כשת"פ בין רופאי המחלקה הפנימית של בית החולים הדסה בירושלים לבין מדעני חברת אנזו האמריקאית, במימון קרן בירד, הקרן הדו לאומית למחקר ופיתוח, ישראל ארה"ב.



הפרויקט מבוסס על מחקר פרופ' אילן ירון מנהל מחלקה פנימית א' בבי"ח הדסה. ירון גילה כי העברת נגיפים מוחלשים הניתנים כחיסון דרך מערכת העיכול משפר את תפקוד המערכת החיסונית בגוף בהתמודדות עם מחלות שונות, דוגמת צהבת נגיפית מסוג B, ומחלת הקרון. הפרויקט הוצג בפני שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, שביקר היום בחברת הדסית.



פרופ' ירון, המוביל את הפרויקט, אמר כי "הצלחת הטיפול בחולים אלו עשויה לאפשר בעתיד את השימוש בשיטת טיפול זו גם למחלות אחרות המתווכות על ידי מערכת החיסון כולל מחלות זהומיות דוגמת צהבת C וכן איידס, וכן מחלות כמו מחלת קרון ומחלות פרקים".



"הפרויקט סיים בהצלחה את שלב הפיתוח השני וכעת נערכים צוותי המחקר לביצוע השלב השלישי בשיתוף אנזו, בעקבותיו מקווים השותפים לקבל את אישור ה FDA לתרופה", אמר ד"ר רפי הופשטיין, מנכ"ל הדסית, במהלך הביקור. הופשטיין העריך את ההשקעה בשלב השלישי בכ-10 מיליון דולר, שתגיע בעיקר מאנזו, במזומן ובתשתיות מחקר דיאגנוסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully