וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה הבקשה של אירובוט לצו מניעה כנגד המכרז למזל"טים: "סיכויי הצלחת העתירה מפוקפקים"

אמיר הלמר

16.9.2003 / 18:31

קבע שהעותרת לא הביאה ראיות לכך שהמחיר אותו הציעה התעשייה האווירית היה נמוך משמעותית מהעלות הריאלית של מתן השירותים, כדי להוציא אותה מהשוק



שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, דחה היום את בקשתה של חברת אירובוט טכנולוגיות, החברה הבת של אירונאוטיקס מערכות בלתי מאוישות בע"מ, לביטול זכייתה של התעשייה האווירית במכרז להפעלת שירותי מזל"ט אזרחי למשימות מודיעין מעל יהודה, שומרון וחבל עזה.



אירובוט, באמצעות עוה"ד אהוד ארד וזאב שרף, טענו בעתירה כי הצטברו בידיה עדויות של גורמים בכירים במשרד הביטחון, מהנדסים באלביט ומקורות בכירים בתעשייה האווירית. העדויות האמורות מצביעות על כך שאלביט והתעשייה האווירית, המתחרות אחת בשנייה בתחומים רבים לרבות תחום המזל"טים, חברו יחד בהסדר כובל חשאי ותיאמו ההצעות שהגישו במכרז מתוך מטרה להוציא את אירובוט מהשוק בכל מחיר.



לטענת החברה, המחיר שהציעה התעשייה האווירית אינו כלכלי, במיוחד לאור זאת שמשרד הביטחון עצמו העריך את עלות מתן השירותים המתוארים במכרז בכ-30 מיליון שקל לשנה - בערך פי ארבעה מההצעה הזוכה במכרז. לטענת החברה, לפי העדויות שבידיה, אלביט והתעשייה האווירית תיאמו ביניהן הגשת הצעות במחיר לא כלכלי, תוך ספיגת ההפסדים, כדי לנשל את העותרת, המתחרה החדשה, מנתח השוק שלה.



בהחלטתו מהיום קובע השופט כי "סיכויי הצלחת העתירה מפוקפקים". זפט טוען כי טענותיה של אירובוט בדבר קיומו של דואופול של אלביט והתעשיה האווירית אינן נסמכות על תשתית ראייתית. לדבריו, ועדת המכרזים פעלה נכון כאשר שלא התייחסה לטענותיה של אירובוט, כל עוד לא סיים הממונה על ההגבלים לבדוק את העניין.



כמו כן קבע זפט כי טענתה של אירובוט על מחיר נמוך ולא כלכלי שהוצע על ידי התעשיה האווירית לא נתמך בראיות, וכי על פי חישוב שהציגה המדינה מדובר במחיר הנמוך ב-28% מהאומדן שנקבע על ידי המדינה למכרז. השופט הטיל על אירובוט הוצאות בסך 70 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully