וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש יחליט מחר בדבר מכירת כליל יופי לגוטקס תמורת 1.3 מיליון דולר במזומן ותמלוגים

אמיר הלמר

17.9.2003 / 16:58

הבנקים להם חייבת החברה סך של כ-67 מיליון שקל הסכימו לאישור ההסכם על ידי ביהמ"ש; ההסכם ייכנס לתוקפו לאחר שיתקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים



שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, עמירם בנימיני, קבע כי מחר תינתן החלטתו בבקשה הדחופה שהגיש היום עו"ד רונן מטרי, כונס הנכסים הזמני של החברות כליל יופי וגדעון אוברזון, למכור את פעילות החברות לחברת גוטקס מודלס שבשליטת אפריקה ישראל תמורת 1.3 מיליון דולר.



"אנו מצויים בימיו האחרונים של חלון ההזדמנויות האחרון למכירת קולקציית 2004" אומר מטרי בבקשה, ומוסיף כי במידה שלא תיוצר ותשווק קולקציית 2004 של המותגים "גדעון אוברזון", "פלפל" ו"טורקיז" - הם ייעלמו מהשוק. לפיכך, אומר מטרי, קיימת דחיפות גדולה באישור המכירה לגוטקס.
מטרי מציין כי הצעתה של גוטקס היתה למעשה ההצעה הממשית היחידה המצויה כיום בידי הכונס לרכישת פעילות החברות.



מטרי מציין כי על פי ההסכם נמכרים לגוטקס סימני המסחר של החברות, קולקציית 2004, עיצובי הדגמים הישנים, הקניין הרוחני, רשימת הלקוחות, רשימת הספקים ושאר הזכויות של החברות למעט מלאי ישן, מקרקעין חובות וזכויות תביעה. בתמורה, כך נקבע בהסכם, תשלם גוטקס לכונס סכום של 1.3 מיליון דולר במזומן - כאשר 650 אלף דולר יתקבלו בתשלום מיידי ו-650 אלף דולר בתוך שנה.



עוד נקבע בהסכם כי גוטקס תשלם לקופת הכינוס תמלוגים ממחזור מכירות של המותגים הנמכרים בגובה 4% בשנה, החל מ-2005 למשך 5 שנים. תמלוגים אלו, כך נקבע, לא יפחתו מ-250 אלף דולר בשנה. מטרי מציין בבקשה כי התמורה הכוללת על פי ההסכם מוערכת בסכום של כ-2.5 מיליון דולר. במידה שהמכירות בתקופת התמלוגים יהיו בהיקף שהיה כאשר הופעלו המותגים על ידי כליל יופי - כ-60 מיליון קל בשנה - יעלה סכום התמורה לסך של כ-4 מיליון דולר.



הכונס מציין עוד כי ערכו של המלאי הישן לגביו יש לגוטקס זכות סירוב ראשונה מוערך על ידו בלמעלה ממיליון שקל נוספים.



בבקשה נטען עוד כי גוטקס בוחנת ברצינות אפשרות להעסיק עובדים של החברות, בין במישרין ובין בעקיפין, דרך קבלני משנה. המדובר בכ-35 עובדי עיצוב, פיתוח ומנהלה, וכ-50 עד 60 תופרות. בחברה עבדו טרם קריסתה כ-300 עובדים.



עוד נטען בבקשה כי גוטקס הודיעה לכונס כי היא מצויה בשלבי משא ומתן מתקדמים עם גדעון אוברזון, להתקשרות בהסכם עימו כאשר אי הגעה להסכם שכזה יאפשר לגוטקס לבטל את הרכישה.
לאוברזון היה הסכם עם כליל יופי, לפיו התחייבה כליל יופי לשלם לאוברזון סכום של כ-600 אלף שקל בשנה לפחות, בתמורה לשימוש בשמו ובשירותי העיצוב שלו, לתקופה של עשר שנים.



מטרי מציין עוד כי הבנקים להם חייבת החברה סך של כ-67 מיליון שקל הסכימו לאישור ההסכם על ידי ביהמ"ש. לדבריו, ההסכם ייכנס לתוקפו לאחר שיתקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully