וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד פרשר בעקבות הנפקת האוצר: "היה חשוב לנו מאוד להוציא לדרך את ההנפקה הראשונה של הערבויות מהר ככל הניתן"

אמיר טייג

16.9.2003 / 19:39

המשנה לחשב הכללי באוצר שהוביל את הגיוס: "זה היה מבצע מורכב מבחינה פיננסית ופרוצדורלית, אך בסופו הצלחנו לקבל מרווח מצוין מה-Treasury Bill האמריקאי"



"היה חשוב לנו מאוד להוציא לדרך את ההנפקה הראשונה של הערבויות מהר ככל הניתן", כך אומר היום ל-TheMarker אלדד פרשר, המשנה לחשב הכללי באוצר. "זה היה מבצע קשה ומורכב מבחינה פיננסית ופרוצדורלית, אך בסופו של דבר הצלחנו לקבל מרווח מצוין מה-Treasury Bill האמריקאי", אומר פרשר.



"הצלחנו לגייס את האג"ח ברווח של 33 עד 38 נקודות בסיס מעל האג"ח המקביל האמריקאי. זה מרווח מפתיע לטובה, במיוחד על רקע העובדה כי האג"ח של סוכנויות הממשל האמריקאיות נסחרות בפרמיה של 55 עד 58 נקודות בסיס מעל ה-TB האמריקאי", מוסיף פרשר.



גדעון בן נון, יועץ המאקרו הראשי של חברת לידר, מסכים עם פרשר ואומר כי אכן המרווח משקף הצלחה של הממשלה בהנפקה. עם זאת, מציין בן נון כי המרווח דווקא משקף אי הצלחה עבור הממשל האמריקאי, מאחר שהוא מעיד כי מגמת התשואות בשוק האמריקאי היא עלייה.



פרשר מציין כי ברבעון הרביעי צפויה ישראל לגייס את יתרת הגיוס שמיועד לשנת 2003, כלומר כ-1.4 מיליארד דולר נוספים. "הבאנו היום סכום גבוה של 1.6 מיליארד דולר. העיתוי המדויק של גיוס יתרת הסכום ייעשה בהתאם לתנאים בשוק וכן לצורכי הגיוס שלנו", אומר פרשר.



לגבי הגיוס הנוסף המתכונן בחו"ל שלא במסגרת הערבויות, אומר פרשר כי "הגיוס באמצעות האג"ח מגובה הערבויות לא יגרום לנו לעכב את התוכנית האסטרטגית שלנו לגייס סכום נוסף בחו"ל על הקרדיט הישראלי. אין לוח זמנים קונקרטי לגיוס זה, אך הוא עדיין על סדר היום שלנו והוא ייעשה כפי הנראה ברבעון הרביעי של השנה או ברבעון הראשון של 2004".



אומנם הגיוס נעשה בלוח זמנים צפוף מאוד, שכן האישור הסופי לערבויות התקבל רק בחודש אוגוסט, אך הוא לא נעשה תחת לחץ, אומר פרשר. יש לציין כי בימים האחרונים שוקל הממשל האמריקאי לצמצם את היקף הערבויות ברמת השקעה של הממשלה הישראלית בגדר ההפרדה ובהתנחלויות, שלשניהם מתנגד הממשל.



פרשר מציין כי ההנפקה בוצע לראשונה באמצעות מערכת מחשוב ייחודית מבוססת אינטרנט, באמצעותה מזדהים המציעים באמצעות כרטיסים חכמים וחתימה אלקטרונית. המערכת איפשרה למשרד בישראל ולמשרדים בניו יורק ובוושינגטון לראות את נתוני ההצעות בזמן אמת ולקבל את אישור המפקח מטעם הממשל האמריקאי. פרשר מציין כי מערכת זו תשמש את האוצר גם בגיוסים הבאים של האג"ח מגובה הערבויות בשלוש השנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully