וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד מראני: "אם נעביר בכנסת את תקציב 2004 כפי שאושר בממשלה נוכל להרגיש בטוחים בנושא הערבויות"

אמיר טייג

16.9.2003 / 20:23

כך אומר ל-TheMarker מנכ"ל משרד האוצר; "אומנם האמריקאים לא התלהבו מכוונתנו לעלות את יעד הגירעון בתקציב 2004, אך הם קיבלו את הדבר בהבנה"



"אם נעביר בהצלחה בכנסת את תקציב 2004 שאושר בממשלה, נוכל להרגיש בטוחים בנושא הערבויות", כך אומר ל-TheMarker אוהד מראני, מנכ"ל משרד האוצר. אומנם האמריקאים לא התלהבו מכוונתנו לעלות את יעד הגירעון בתקציב 2004, אך זה היה הדבר הנכון לעשות, והאמריקאים קיבלו את הדבר בהבנה. במיוחד נוכח העובדה שאנחנו לא מגדילים את הוצאות הממשלה ולא מטילים מסים חדשים", הוסיף מראני.



מראני מציין כי עד סוף השנה יגייס האוצר את יתרת האג"ח מגובה הערבויות שהוקצב לשנת 2003, אך אינו פוסל אפשרות כי ההנפקה הבאה תידחה לשנה הבאה. "במסגרת הסכם הערבויות ניתנה לנו האפשרות להעביר סכומים משנה לשנה. אנו עשויים להעביר את הערבויות הנותרות של שנת 2003 להנפקה גדולה יותר שנבצע בתחילת שנת 2004", אומר מראני. "הכל תלוי בתנאי השוק בצרכי המימון שנו", מוסיף מנכ"ל האוצר.



על פי הסכם הערבויות, הוקצבו ערבויות לגיוס של 3 מיליארד דולר לשנה. לאחר שגייסו היום 1.6 מיליארד שקל, נותרו עוד 1.4 מיליארד שקל שניתן לגייס על חשבון שנת 2003. עם זאת, מציין מראני כי לא כל הסכום יגויס, מאחר שיש לקזז ממנו את היקף ההשקעה הישראלית בהתנחלויות בשטחים. מראני מסרב להעריך את היקף הסכום שיקוזז, אך ההערכה הרווחות היא כי על חשבון שנת 2003 יקוזזו כ-200 מיליון דולר, כלומר רק 1.2 מיליארד דולר נותרו לגיוס על חשבון שנה זו.



לגבי תקציב 2004 שאושר אמש בשעות הלילה, אומר מראני כי הוא שמח שהממשלה קיבלה החלטה שלא להעלות מסים ולא לקצץ בתקציבים המופנים לתשתיות. "הקיצוץ הנוסף בקצבאות ובכספי ביטוח לאומי הוא כואב מאוד אך הכרחי, והוא מאפשר לנו לבנות תקציב על בסיס גירעון של 4% בלבד", אומר מראני. לגבי הביקורות כי הממשלה תתקשה לעמוד ביעד גירעון זה, אומר מראני כי "אם נעביר בכנסת את התקציב שאושר בממשלה, נוכל לעמוד ביעד הגירעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully