וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ווקלטק זינקה ב-21% במחזור גבוה

שירלי יום טוב

16.9.2003 / 23:57

הנאסד"ק עלה ב-2.2%. ורינט הוסיפה 8% בעקבות חוזה עם הום דיפו. בקווב ריכזה מחזור חריג והוסיפה כ-9.5%. נייס עלתה ב-2.8% בעקבות חוזה עם חברת ברוקרים בריטית

ההחלטה הצפויה מראש להותיר את הריבית הבסיסית במשק האמריקאי בשיעור של 1%, חלפה מעל זירת המסחר בוול סטריט ללא כל השפעה, והמדדים שרשמו עליות יציבות מתחילת יום המסחר, נעלו עמוק בטריטוריה חיובית. הנאסד"ק הוסיף 2.2% לרמה של 1,887 נקודות והדאו עלה ב-1.3% לרמה של 9,567 נקודות.

ועדת השווקים הפתוחים של הבנק הפדרלי האמריקאי התכנסה היום כדי לדון בשיעור הריבית, העומד על 1% לאחר 13 קיצוצים מתחילת 2001. כצפוי, נותרה הריבית ברמתה הנוכחית, אך החלק היותר מעניין של הפגישה היה הערותיו של הנגיד גרינספאן על מצב הכלכלה האמריקאית. הפד אישר את מה שנתוני המקרו משוק התעסוקה הראו בתקופה האחרונה - שוק התעסוקה האמריקאי נחלש וזאת למרות שיפור הדרגתי בנתוני מקרו אחרים.

גרינספאן התייחס בנוסף לחשש מפני המשך ירידה בשיעור האינפלציה בארה"ב, לרמה שאיננה "מתקבלת בברכה", כדבריו. הוא אמר כי שיעור אינפלציה נמוך מדי הוא האיום העיקרי הניצב כעת בפני המשק האמריקאי.

דבריו של גרינספאן הגיעו לאחר פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שהצביע על עלייה של 0.3% - בהתאם לתחזיות. יחד עם זאת, העלייה נרשמה הודות לזינוק חד במחירי האנרגיה. מדד הליבה, המנכה את השפעת רכיבי האנרגיה והמזון, עלה ב-0.1% בלבד.

קליקסופטוור חתמה על חוזה עם יוניסיס

בין החברות הישראליות הנסחרות, נמשך שטף ההודעות על חוזים חדשים. ורינט, החברה הבת של קומברס טכנולוגי', דיווחה היום על הסכם עם רשת חנויות הום דיפו בארה"ב. החוזה נחתם במהלך הרבעון השני של השנה ו-ורינט נמצאת כעת בשלב היישום של מערכת הלורוניקס המיועדת להקלטות וידיאו דיגיטליות. מניית החברה הוסיפה 8% למחיר של 25 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-593 מיליון דולר.

נייס המתחרה פירסמה אתמול והיום הודעות בדבר חוזים, שנאמדים בדרך כלל בכמה עשרות עד מאות אלפי דולרים. החברה תספק לחברת הברוקרים הבריטית פרידום פייננס מערכות להקלטה ואחזור של קול והמניה עלתה ב-2.8% למחיר של 7.5 דולרים.

גם חברת קליקסופטוור דיווחה על חוזה עם חברת ענק שתטמיע פתרונות אופטימזיציה למערך אנשי השטח. חברת פתרונות ה-IT יוניסיס עושה שימוש בתוכנות של קליקסופטוור בסניפיה בצפון אמריקה ובאירופה. מניית החברה עלתה ב-0.5% למחיר של 2 דולרים.

עסקות גדולות בבקווב

מניית אמדוקס רשמה עלייה צנועה של 0.1% למחיר של 21 דולר, אך זאת בעקבות זינוק של 115% מתחילת השנה. בחודשים האחרונים דיווחה החברה על חוזים גדולים של עשרות ומאות מיליוני דולרים אך בחודשים האחרונים הוחלפו זכיות אלו בחוזים קטנים נוספים של כמה מיליוני דולרים. היום הודיעה טלסטרה-קליר, ספקית התקשורת השנייה בגודלה בניו זילנד כי תעשה שימוש בתוכנות לניהול קשרי לקוחות (CRM) של אמדוקס. אתמול הודיעה החברה על הסכם לאספקת מערכות חיוב ל-US סלולר.

מניית חברת הבילינג מאינד עלתה ב-1.4% למחיר של 3.6 דולרים בעקבות הודעה על חוזה עם חברת VDC הווייטנאמית. VDC עשתה שימוש במערכות של מאינד לתשלום מראש (פרי-פייד) עבור שירותי VoIP. מאינד רשמה רווח של 810 אלף דולר על מחזור של 3.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2003, והיא נסחרת כיום בשווי שוק 75 מיליון דולר.

המזנקת התורנית של יום המסחר היתה מניית ווקלטק שעלתה ב-21% למחיר של 4.5 דולרים במחזור גבוה. מניית בקווב שעלתה בכ-19% בתחילת יום המסחר, נעלה בעלייה של 9.4% למחיר של 93 סנט במחזור חריג של כ-3.4 מיליון מניות לעומת מחזור ממוצע של 491 אלף מניות. בחדר המסחר של בית ההשקעות CIBC ציינו כי במניה נרשמו מספר עסקות בהיקף של 50 אלף מניות במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully