וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו הכשיל נסיון הפניקס להוריד את המלה "הישראלי" משם החברה

שלומי שפר

17.9.2003 / 8:03

אישור ההצעה לשנות את השם ל"הפניקס חברה לביטוח" חייב הסכמה של 75% מבעלי המניות; בן גרא: המלה "הישראלי" כבר לא רלוונטית לשם החברה; הכחיש ששינוי השם נועד לסייע לחברה בהנפקה אפשרית בחו"ל



חברת הביטוח הפניקס הישראלי נכשלה אתמול אחר הצהריים בניסיון להעביר החלטה באסיפת בעלי המניות שלפיה לאחר יותר מ-50 שנה תורד המלה "הישראלי" משם החברה. לפי ההצעה, החברה תיקרא רק "הפניקס חברה לביטוח". ההצעה נפלה, שכן לצורך אישורה נדרשת הסכמה של 75% מבעלי המניות, ונציגו של שלמה אליהו (המחזיק בכ-33% ממניות החברה) עו"ד יאיר כספי הודיע בהצבעה כי אליהו מתנגד לשינוי השם.



במהלך ההצבעה אמר כספי כי קבוצת אליהו מבקשת להבין מדוע מעוניינת החברה לשנות את שמה, וכי לאחר שיינתנו לה הסברים תשקול שוב את הצבעתה. מנכ"ל הפניקס בר כוכבא בן-גרא אמר אתמול כי הסיבה לשינוי השם היא כי המלה "הישראלי" כבר לא רלוונטית לשם החברה, שכולם מכנים אותה כיום "הפניקס".



"ב-1949 כשהוקמה החברה בישראל היו בעולם הרבה חברות שנקראו "הפניקס", כשכולן היו חברות בנות של חברת הביטוח הפניקס בבריטניה. לכן הם נקראו "הפניקס ישראל", "הפניקס אוסטרליה", וכיום זה כבר לא רלוונטי", אמר בן גרא. הוא הכחיש הערכות בענף כאילו שינוי השם נועד לסייע לחברה בהנפקה אפשרית של מניותיה בחו"ל בעתיד.



עוד אישרה אתמול החברה רכישת ביטוח אחריות מקצועית לדירקטורים ונושאי משרה בה חוץ מיעקב שחר וישראל קז (בעלי השליטה). בין השאר אושר הביטוח לדירקטור אריה עובדיה, שעתיד להתמנות בקרוב ליו"ר החברה.



קבוצת אליהו טענה באסיפה כי עובדיה מקורב לבעלי המניות, ולכן נדרש אישור של שליש מבעלי מניות הציבור לאישור פוליסת הביטוח שלו. אליהו טוען כי עובדיה היה נציגם של שחר וקז בעת המו"מ לרכישת החברה מידי יוסי חכמי. הפניקס דחתה את טענתו של אליהו והוא הפנה אותה לרשות ני"ע.



אתמול חתם שחר על ערבות בסך מיליון שקל לטובת שחרורו של בן גרא ממעצרו בתחילת השבוע. בן גרא והמנכ"ל הקודם של הפניקס איתמר בורוביץ נעצרו ביום א' בעקבות חקירה של מס הכנסה בחשד להעלמות מס של החברה בהיקף של כ-20 מיליון שקל. השניים כופרים בהאשמות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully