וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-0.5%

אלי דניאל

17.9.2003 / 8:17

בשל הנפקת מכתשים אגן בחו"ל - מניית החברה איבדה 3.7% בעוד שכור עלתה בשיעור דומה. עליות במניות שני הבנקים הגדולים. המחזור - 257 מיליון שקל


מסחר הפכפך נרשם היום בבורסה של תל אביב כאשר בסיומו של היום ניצב מדד המעו"ף מתחת לרף 400 הנקודות, לאחר שרק אתמול הוא חצה אותו. ההשפעה החיובית של היחלשות הדולר והעליות בבורסות אירופה, נמוגה לקראת סיום המסחר, בין היתר, בשל פתיחת המסחר השלילית בוול סטריט. מדד המעו"ף ירד ב-0.5% לרמה של 398.78 נקודות, מדד ת"א 100 נותר כמעט ללא שינוי ברמה של 419.91 נקודות בעוד שמדד התל-טק 15 נע מעלה ב-0.6% לרמה של 273.50 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-257 מיליון שקל.

המומנטום החיובי במניית כור נמשך גם היום, בשעה שהמניה הוסיפה 3.7%. כל זאת על רקע כוונתה של מכתשים אגן לגייס עשרות מיליוני דולרים באמצעות הנפקה של מניותיה בבורסה של לונדון. מניית חברת האגרו-כימיה לא הגיבה בחיוב לפרסומים והיא איבדה 3.7% במחזור הגבוה בבורסה - 30.9 מיליון שקל.

מניית כי"ל הוסיפה 1.1% לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על חתימת הסכם גלובלי לפיו היא תספק ברום ותרכובות ברום לתאגיד הענק האמריקאי, גרייט לייקס (Great Lakes).

במניות הבנקים הגדולים נרשמה מגמה חיובית, בשעה שמניית הפועלים טיפסה ב-0.5%, ומניית לאומי עלתה ב-0.7% במחזור של 20 מיליון שקל. הבוקר פורסם ב"מעריב" כי הממשלה מתכוונת למשוך דיווידנד במזומן בהיקף של מאות מיליוני שקלים מהבנקים שנמצאים בשליטתה, כאשר הנתח העיקרי עתיד להגיע מבנק לאומי.

מניית טבע עלתה ב-0.6% במחזור של כ-26.3 מיליון שקל. מינהל המזון והתרופות האמריקאי התיר אמש לחברה לשווק את טבליות ה-Nefazodone Hydrochloride בחמישה מינונים - 50, 100, 150, 200 ו-250 מ"ג.

תרופת הנפזודון מהווה את הגירסה הגנרית של ה-Serzone המיוצרת על ידי חברת התרופות בריסטול מאיירס סקווב, ומיועדת לטיפול בדיכאון. היקף המכירות השנתיות של המוצר המקורי, בארה"ב לבדה, מגיע לכ-220 מיליון דולר. מלבד טבע קיבלו שלוש חברות נוספות - ווטסון, איווקס ואיאון - אישור מה-FDA לשיווק טבליות הנפזודון. החברה הישראלית כבר הודיעה כי היא מתכוונת להתחיל בשיווק מיידי של התרופה. מבין שאר המניות הדואליות בלטו אודיוקודס שטיפסה ב-4.4% ונייס שנעה מעלה ב-0.8% במחזור של כ-5.3 מיליון שקל.

מניית פטרוכימיים עלתה ב-7.2% על רקע ההסכם המתגבש בינה ובין בז"ן בנוגע למשיכת דיווידנד בהיקף של מאות מיליוני שקלים מחברת כרמל אולפינים המוחזקת על ידן בחלקים שווים.

מניית ליפמן הוסיפה 1.4% לאחר שהחברה הודיעה כי היא קיבלה מחברת ויזה העולמית אישור עמידה בתקניה עבור מוצר נוסף, מכשיר ה"נורית 292" שהושק בתחילת השנה.

בצד האדום של הבורסה ניצבו היום מרבית מניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי. כך, אי.די.בי אחזקות נסוגה ב-2.1% ואי.די.בי פיתוח נעה מטה ב-2.5%. מניית דיסקונט השקעות איבדה 0.6% בעוד שמניית כלל תעשיות הוסיפה 0.2%. מבין מניות השורה השנייה בלטה מניית כפריס שצנחה ב-19.2% במחזור גבוה של כ-512 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully