וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.479 שקלים

אמיר טייג

17.9.2003 / 15:42

מאז יום שישי נחלש הדולר מול השקל בכ-1.2% על רקע אישור התקציב בממשלה ופקיעת אג"ח מסוג גלבוע. היורו היציג נחלש ב-0.25% לרמה של 5.0221 שקלים


שערו היציג של הדולר נקבע היום בירידה קלה של 0.13% לעומת היציג לרמה של 4.479 שקלים. לעומת השער בתום המסחר אמש רשם הדולר היציג ירידה של 0.3%. מאז יום שישי נחלש הדולר מול השקל במעט פחות מ-1.2%, וזאת על רקע אישור התקציב בממשלה ונוכח גורם טכני של פקיעת אג"ח מסוג גלבוע ביום שני. יש לציין כי שערו של הדולר בשעה זו אף נמוך משער של 4.489 שקלים, לפיו התבצעה הפקיעה. היורו היציג נחלש היום ב-0.25% ונקבע על רמה של 5.0221 שקלים, וזאת על רקע חולשתו של היורו מול הדולר בעולם. לאחר קביעת ההשערים היציגים מוספים שני המטבעות להיסחר ביציבות.

אבי שריר, מחדר המסחר של אקסלנס, מציין כי המסחר מוסיף להיות רגוע יחסית ולפיכך הדולר יורד באיטיות, כפי שמאפיין אותו בימים רגועים. שריר מציין כי אתמול בשעות הערב רכשו זרים בארה"ב דולרים והעלו מעט את שער הדולר, אך בשעות אלו חוזר הדולר להיסחר בירידה. להערכתו, נושא התקציב ואי הוודאות הטמונה בו אינם מעניינים את שוק המט"ח, אשר מתעניין בימים אלו בעיקר בהתפתחויות המדיניות. להערכת הפעילים בשוק ההתפתחויות המדיניות קודמות מאחר שהן בעלות השפעה קריטית על הכלכלה המקומית.

שריר מציין כי עליות השערים בארה"ב אתמול משפיעות לחיוב על הבורסה המקומית וכך על המסחר בשקל-דולר. במקרה שהדולר ימשיך ויירד, אומר שריר, הוא עשוי לבחון כבר היום את רמת התמיכה ב-4.48 שקלים. אם יפרוץ רמה זו עשוי הדולר להמשיך ולנוע בטווח הקצר עד רמה של 4.45 שקלים.

ביום שני בשעות הלילה אושר תקציב המדינה שכולל התאמה תקציבית של 10 מיליארד שקל, כלומר נשמר יעד הגירעון של 4%. יש לציין כי מעט לפני כן הזהיר קונרד רויס מסטנדרד אנד פורס כי אם ייפרץ יעד גירעון של 4% יפחית כפי הנראה את דירוגה של ישראל. בכך רמז כי עמידה ביעד גירעון של 4%, שגם הוא יעד גבוה מהמתוכנן, תאפשר הותרת הדירוג על כנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully