וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה קבעה תקרה למענק מו"פ לחברה: 20 מיליון שקל בשנה

אורה קורן

17.9.2003 / 9:27

הממשלה גם ביטלה את הקיצוץ בתקציב המדען הראשי שהציע משרד האוצר, בהיקף של 195 מיליון שקל



הממשלה אישרה אתמול תקרה של 20 מיליון שקל בשנה למענק מחקר ופיתוח (מו"פ) שאותו תוכל לקבל חברה. בכך הכפילה הממשלה את התקרה שהציע משרד האוצר בהצעת התקציב, שהגיעה ל-10 מיליון שקל בשנה. בנוסף, ביטלה הממשלה את הקיצוץ בתקציב המדען הראשי שהציע משרד האוצר, בהיקף של 195 מיליון שקל.



מלשכת המדען הראשי, אלי אופר, נמסר כי ההחלטה על תקרה שנתית של מענקי מו"פ לחברה התקבלה במורת רוח, מכיוון שמדובר בעיקרון בהגבלת חופש הפעולה של ועדת המחקר; הוועדה מאשרת פרויקטים על פי מדרג שיקולים ולא על פי שייכותם לחברה.



הנפגעות העיקריות מההחלטה צפויות להיות החברות שקיבלו מענקי מו"פ שנתיים בעשרות מיליוני שקלים, ובראשן חברת אי.סי.איי טלקום, שקיבלה מענקי מו"פ בשנים האחרונות בהיקפים של 100-50 מיליון שקל.



גם חברת טבע נחשבת לצרכנית מו"פ גדולה בהיקפים החורגים מהתקרה שקבעה הממשלה. כמה מהחברות שמקבלות מענקים גבוהים משתמשות בהם בצורה חשבונאית שעוזרת להן להציג תוצאות טובות יותר בשורת הרווח וההפסד.



ההחלטה לקבוע תקרה נועדה לשנות את המצב שלפיו, עשר חברות מקבלות כ-30% מתקציבי המו"פ. הנחת העבודה של משרד האוצר היתה שחברות אלה יבצעו את המו"פ ממקורות עצמיים, אם לא יקבלו תמיכה ממשלתית. בכך צפוי לגדול החלק שיינתן לחברות קטנות ובינוניות המתקשות למצוא מקורות עצמיים לביצוע מו"פ, במיוחד על רקע השפל בהשקעות קרנות ההון סיכון בחברות היי-טק בשנתיים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully