וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר דורשי העבודה: 221.9 אלף

עינב בן יהודה

17.9.2003 / 9:41

לשכת התעסוקה: מדובר בעלייה של 3.1%. הערכה: עד סוף השנה יתווספו כ-30 אלף דורשי עבודה תובעי הבטחת הכנסה. נתניהו: אפעל לצמצום הקיצוץ בקצבאות

בחודש אוגוסט פנו לשרות התעסוקה מספר שיא של 221.9 אלף דורשי עבודה. שיעור דורשי העבודה הינן 8.2% מאומדן כוח עבודה אזרחי. בניכוי השפעות עונתיות ובניכוי גורמי חג וימי פעילות הסתכם מספרם של דורשי העבודה ב-216.4 אלף בהשוואה ל-209.8 אלף בחודש קודם - עלייה בשיעור של 3.1%. כך עולה מנתוני לשכת התעסוקה. בנובמבר 2002-אוגוסט 2003 נרשמה עלייה במספרם של דורשי העבודה בשיעור חודשי ממוצע של 1.2%.

במספרם של תובעי הבטחת הכנסה שיעור גידול חודשי ממוצע של 3.5%, ואילו במספרם של הזכאים לדמי אבטלה נרשנה ירידה בשיעור חודשי ממוצע של 0.5%. בחודשים האחרונים נעצרה מגמת הירידה במספרם של הזכאים לדמי אבטלה ומספרם מתייצב על כ-105 אלף. מספרם של תובעי הבטחת הכנסה עלה בשנים האחרונות מ-40 אלף בינואר 2000 ל-107.5 אלף באוגוסט 2003 - עלייה בשיעור של 169%. כתוצאה מהשינויים בחוק ההסדרים גדל מספרם המקורי של דורשי העבודה תובעי הבטחת הכנסה בחודשים האחרונים ב- 8.9 אלף.

בלשכת התעסוקה מעריכים כי עד סוף השנה (בעיקר בחודש ספטמבר) יתווספו כ-30 אלף דורשי עבודה תובעי הבטחת הכנסה שהיו פטורים בעבר ממבחן תעסוקה, רובן ככולן אמהות חד הוריות.

בחודש אוגוסט חלה עלייה בשיעור של 22.1% במספר משרות הדרושים שהפנו מעסיקים לשרות התעסוקה ל-17.7 אלף, לעומת 14.6 אלף בחודש קודם. במספר המשרות שאוישו חלה עלייה בשיעור של 14.4% והם הסתכמו ב-10.2 אלף לעומת 8.1 אלף בחודש הקודם.

מערכת וואלה! עסקים מוסיפה:

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול כי שיעור הבלתי מועסקים בחודש יולי, הסתכם ב-10.6%, כ-274 אלף מובטלים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתבססת על סקר שהיא עורכת מידי חודש ולשכת התעסוקה מפרסמת את מספר המובטלים שפנו ללשכות.

נתניהו: כולם מבינים שהממשלה גדולה מדי

שר האוצר, בנימין נתניהו, דחה הבוקר את הביקורת החריפה שנמתחה על תקציב 2004 שאושר על ידי הממשלה והודיע כי יפעל לצמצום הקיצוץ בקצבאות.

בראיון לקול ישראל דחה נתניהו את טענות השרים כי הופתעו מהקיצוץ הנוסף עליו הוחלט באישון לילה. "הודעתי מראש לשרים על הצורך בקיצוץ נוסף של מיליארד שקל ממשרדי הממשלה. נתתי להם זמן להציע חלופות לקיצוץ בקצבאות. היה צורך להחליט על משהו ואני וראש הממשלה התנגדנו. התנגדתי לקיצוץ כי זה לא אנושי ולא מוצדק", אמר.

נתניהו התחייב כי יפעל במהלך החקיקה נגד הקיצוץ בקצבאות. "כפי שפעלתי בפעם הקודמת, אמרתי מראש שדברים מסוימים שהופיעו יוסרו. אני אפעל ואזום ביטול חלק ניכר מהפגיעה בקצבאות - חלק ניכר, יותר מחצי. אני אמצא מקורות חלופיים לקיצוץ". לדבריו, "נראה לי שההחלטה היתה שגויה".

נתניהו אמר עוד, כי הוא מצפה מהשרים להתייעל במשרדיהם, כפי שהוא התייעל במשרדו. "שמישהו מהשרים יגיד לי שלא ניתן לעשות קיצוצים במשרדו. המנגונים של המשרדים הם תמיד מנופחים. כולם מבינים שהממשלה גדולה מדי".

שר האוצר דחה את ההאשמות שהפנו כלפיו שרת החינוך, לימור לבנת, ושר הבריאות, דני נוה. "אתנגד להוצאה של כל תרופה המצילה חיים מסל התרופות", אמר נתניהו, והוסיף כי לדעתו ניתן להתייעל בתחום סל התרופות, "אם נקים ועדה מקצועית שתבדוק את 'ארון התרופות' שתראה אם יש תרופות שהתיישנו או אולי יש תרופות זולות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully