וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקאי אישר חוק שנועד להפוך את החלטת נציבות התקשורת האמריקאית להקל על מגבלות בעלות בתחום המדיה

סוכנויות הידיעות

17.9.2003 / 10:42

לפי סעיף החוק שעליו מבוססת ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 55 מול 40 קולות, ניתן לבטל החלטה של רשות רגולציה ע"י רוב בשני בתי הקונגרס



הסנאט האמריקאי אישר אתמול חקיקה שנועדה לבטל את החלטת נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) להקל, ואף להסיר חלק גדול מההגבלות שמונעות מקבוצות המדיה הגדולות בארה"ב לגדול עוד יותר, ולהיכנס לשווקים חדשים.



ההחלטה של הסנאט, שהתקבלה ברוב של 55 מול 40 קולות, התאפשרה במסגרת סעיף בחוק האמריקאי הקובע כי ניתן לבטל החלטות של רשויות רגולציה באמצעות רוב בשני בתי הקונגרס. עם זאת, הרוב הקטן באופן יחסי בו התקבלה ההחלטה בסנאט - בניגוד להערכות מוקדמות כי רוב של 61 חברי סנאט יתמוך בהחלטה - עשוי, לדעת חלק מהפרשנים, לפגוע בסיכויים שהצעה דומה תאושר בבית הנבחרים.



במידה שהחלטה דומה תאושר בבית הנבחרים תיסלל הדרך לעימות יוצא דופן בין קונגרס, הנשלט על ידי רפובליקאים, לבין נשיא רפובליקאי בבית הלבן.



בסוף חודש מאי החליטה ה-FCC על ההקלה הגורפת ביותר מזה עשרות שנים במגבלות על בעלות בתחום המדיה בארה"ב. במסגרת התקנות החדשות הותר לחברות מדיה לשלוט בתחנות טלוויזיה החולשות על עד 45% ממשקי הבית בארה"ב, לעומת רף מקסימום של 35% קודם לכן. כמו כן, בוטל האיסור על חברה אחת להחזיק עיתון ותחנת טלוויזיה באותו שוק מקומי. בנוסף, מאפשרות התקנות החדשות לחברות להחזיק בשלוש תחנות מקומיות בשווקים מקומיים גדולים, לעומת שתיים כיום.



ההחלטה עוררה התנגדות נרחבת בקרב קבוצות מיעוטים, ארגוני נשים, קבוצות דתיות ונציגי ארגונים נוספים שהביעו חשש מפני אחידות יתר בדעות המוצגות באמצעי התקשורת בארה"ב. כעבור פחות מחודשיים מהחלטת ה-FCC, בחודש יולי, אישר בית הנבחרים הצעת חוק תקציבית האוסרת על הנציבות ליישם את התקנות החדשות. ההחלטה התקבלה ברוב עצום של 400 מול 21 קולות.



יו"ר ה-FCC, מייקל פאואל, המבקש להגשים חזון של הסרת אזיקי הפיקוח מחברות המדיה הגדולות בארה"ב, טוען כי השינויים יעודדו השקעות חדשות גדולות, ויקדמו חדשנות ותחרות בעזרת כוחות השוק. אך מבקריו אומרים כי השינויים ישרתו רק מטרה אחת - לסייע לחברות גדולות להיות עוד יותר גדולות. לטענתם, ההקלות יגבירו את הריכוזיות בתקשורת, וישחקו לידיהן של החברות הגדולות ביותר.



שתי רשתות טלוויזיה, CBS של ויאקום ופוקס של ניוז קורפ כבר מחזיקות בתחנות טלוויזיה החולשות על יותר מ-35% ממשקי הבית בארה"ב, ומתנגדות לנסיונות להשיב על כנן את מגבלות הבעלות המחמירות יותר. רשת ABC של וולט דיסני ורשת NBC של ג'נרל אלקטריק אף הן מתנגדות למהלך.



בתחילת החודש הוציא בית משפט פדרלי לערעורים צו, אשר מונע את כניסתן לתוקף של תקנות ה-FCC כדי שיוכל לבחון אותן לעומק. בנציבות העריכו כי תהליך זה יימשך שישה עד תשעה חודשים, לכל הפחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully