וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי צפוי לנכות כ-200 מיליון דולר מהיקף הערבויות של 2003 בגין ההשקעה בהתנחלויות

אמיר טייג

17.9.2003 / 10:25

כך אמר גורם בכיר בירושלים ל-TheMarker; לאחר גיוס של 1.6 מיליארד דולר אתמול בארה"ב, תוכל המדינה לגייס על חשבון 2003 רק 1.2 מיליארד דולר נוספים ולא 1.4 מיליארד שאושרו במקור



בשנת 2003 צפוי הממשל האמריקאי לנכות כ-200 מיליון דולר מהיקף הערבויות, כך אמר גורם בכיר בירושלים ל-TheMarker. אתמול גייסה המדינה בארה"ב כ-1.6 מיליארד דולר, כך שמתוך יתרה של 1.4 מיליארד דולר תוכל המדינה לגייס רק עוד 1.2 מיליארד דולר על חשבון שנת 2003. 200 מיליון הדולר ינוכו בגין סכום ההשקעה המוערך של ישראל בשטחים שמעבר לקו הירוק.



על פי הסכם הערבויות, הממשל האמריקאי ינכה מהיקף הערבויות את סכום ההשקעה של ישראל בשטחים. הממשל האמריקאי, שמתנגד להשקעות אלו, מקווה באמצעות סנקציה זו לעכב השקעות אלו. בימים אלו דנים בוושינגטון בהצעה לנכות מתוך הערבויות גם את סכום ההשקעה של ישראל בהקמת גדר ההפרדה.
במסגרת הצעה זו שוקלים בוושינגטון לנכות רק את ההשקעה בתוואי הגדר אליו מתנגדים האמריקאים.



ממשלת ארה"ב העניקה לישראל ערבויות בהיקף של 9 מיליארד דולר, כחלק מההטבות שקבלה ישראל לאחר מלחמת המפרץ השנייה. ישראל תנפיק אג"ח אשר יגובה באמצעות ערבויות אלו במהלך שלוש השנים הקרובות, כאשר בכל שנה תוכל ישראל לגייס כ-3 מיליארד דולר באמצעות אג"ח זה. לישראל ניתנה האפשרות להעביר סכומים בין שנים ואף לגלוש עם ההנפקה האחרונה לשנת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully