וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה מנהל מגעים עם ממשלת קרואטיה לחתימה על אמנת מס

ניצן כהן

17.9.2003 / 11:08

מס הכנסה פועל לחתימה על הסכם שיאפשר לישראלים להשקיע בקרואטיה ולשלם מס מופחת על הרווחים; זאת, במקביל לפעילותו לחתימה על הסכמים שסוגרים פרצות לתכנוני מס



מס הכנסה מנהל מגעים עם ממשלת קרואטיה לחתימה על אמנת מס, שתתיר השקעות של ישראלים במדינה ותשלום מס מופחת בישראל על רווחים שיניבו השקעות אלה. עד כה התקיימו מגעים ספורים בלבד, אולם הכוונה במס הכנסה היא להמשיך בדיונים לקראת הבשלה לחתימה על הסכם אמנת מס.



מנהל המחלקה הבינלאומית במס הכנסה, ירון שידלו, מסר בתגובה כי מדובר בהסכם שיניב בעתיד הכנסות ממסים גם למדינת ישראל. "החשוב יותר בהסכמים מסוג זה הוא שהם מגבירים את האטרקטיוויות של ישראל עבור משקיעים זרים, שמעדיפים לפעול במדינות שפתוחות להסכמים בינלאומיים".



עוד ציין שידלו כי מדינות מזרח אירופה מהוות יעד השקעה מועדף לישראלים, ולכן כדאי למס הכנסה להריחב כמה שיותר את שיתוף הפעולה עם מס ההכנסה המקומי.



התוצר המקומי הגולמי של קרואטיה בשנת 2002 הסתכם ב-22.4 מיליארד דולר - זינוק של כ-120% בעשור האחרון. בשנת 2002 צמח התמ"ג ב-5.2%, והצמיחה הממוצעת הצפויה בשנים 2002-2006 היא 4% לפי נתוני הבנק העולמי. התוצר הממוצע לנפש בשנת 2002 עמד על 5,057 דולר. ההשקעות זרות בקרואטיה בשנים 1993-2000 הסתכמו ב-4.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully