וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוקר בנק אוף אמריקה, המואשם במסחר לא חוקי במניות של קרנות נאמנות, מתכוון לכפור בטענות התביעה

סוכנויות הידיעות

17.9.2003 / 11:48

לטענת רשות ני"ע והתובע הכללי של ניו יורק היה תיאודור סיפול שותף לגיבוש ההסדר בין הבנק לקרן הגידור קאנארי למסחר לאחר שעות המסחר; סיפול צפוי לעונש של עד 25 שנות מאסר



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) והתובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, הגישו אתמול כתב אישום פלילי נגד הברוקר לשעבר של בנק אוף אמריקה, תיאודור סיפול, בגין מסחר לא חוקי במניות של קרנות נאמנות.



סיפול, ברוקר מניו יורק, אחד מלפחות חמישה עובדים של הבנק שפוטרו בשל חלקם בפרשה, צפוי לכפור בהאשמות, מסר עורך דינו.



לפי כתב האישום, סיפול בן ה-36 שילשל לכיסו יותר ממיליון דולר במהלך גיבוש ההסדר בין הבנק לקרן הגידור קאנארי קפיטל פרטנרס למסחר לא חוקי במניות קרנות נאמנות של הבנק לאחר שעות המסחר. סיפול צפוי לעונש של עד 25 שנות מאסר.



קאנארי הסכימה לפני שבועיים לשלם קנס של 40 מיליון דולר כדי ליישב האישומים של התובע הכללי של ניו יורק בעניין מעורבותה ב"מזימת מסחר לא חוקי" עם קרנות הנאמנות של בנק אוף אמריקה, בנק וואן, ג'אנוס קפיטל וסטרונג קפיטל מנג'מנט. במקביל הודיע ספיצר כי פתח בחקירה נגד הקרנות המעורבות בפרשה.



בסוף השבוע האחרון הודיע בנק אוף אמריקה על פיטורי מנהל חטיבת קרנות הנאמנות שלו, רוברט ה. גורדון. שלושה מארבעה מנהלים בבנק שבשמם נקב ספיצר בתביעה נגד קאנארי כבר הושעו מהבנק.



חקירת ספיצר נגד קרנות הנאמנות היא האחרונה במאמצי האכיפה של ספיצר בתעשיית השירותים הפיננסיים בארה"ב. ספיצר עמד בראש החקירה של התנהלות חטיבות המחקר של בנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט, אשר הסתיימה בהסכם פשרה שבמסגרתו נדרשו סיטיגרופ, מריל לינץ' ושמונה חברות שירותים פיננסיים מובילות נוספות לשלם 1.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully