וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: אין חובה להודיע למבוטח על סיום הפוליסה

שלומי שפר

17.9.2003 / 12:01

בכך דחה בית המשפט ערעור של בני זוג שרכבם נגנב יום לאחר פקיעת פוליסת הביטוח, וחברת הביטוח סירבה לפצותם



בפסק דין תקדימי קבע בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בתל אביב בהרכב של שלושה שופטים כי אין חובה על סוכן ביטוח או חברת ביטוח להודיע למבוטח כי הפוליסה שלו עומדת להסתיים. בכך דחה בית המשפט ערעור של בני זוג שרכבם נגנב יום לאחר פקיעת פוליסת הביטוח, וחברת הביטוח סירבה לפצותם.



רכבם של בני הזוג בוטח ב-97' בחברת הביטוח סהר-ציון (היום הראל), באמצעות סוכנות הביטוח "קאן". לבני הזוג היה חוב של כ-800 שקל לחברת הביטוח, והסוכן הודיע להם באמצעות בנם כי אם לא ישולם החוב תבוטל הפוליסה.



יום לאחר פקיעת תוקפה של הפוליסה נגנב הרכב. בני הזוג תבעו את חברת הביטוח ואת הסוכנות, בטענה שהיו חייבות להודיע להם על סיום הפוליסה, כדי שיוכלו לחדשה במועד. התביעה נגד חברת הביטוח נמחקה, ובית משפט השלום דחה את התביעה נגד הסוכנות, שיוצגה על ידי עו"ד יצחק לקס. בערעור קבע המחוזי כי לפי החוק, אם לא נקבע בפוליסה שהיא תחודש אוטומטית, הסוכן לא חייב להודיע למבוטח על סיומה.



עוד נקבע כי החוק מאפשר למבוטח לפנות לחברת הביטוח עד 30 יום לפני תום הפוליסה בבקשה להאריכה; אם החברה אינה מתנגדת להארכה עד 15 יום לפני תום הפוליסה - רואים אותה כמסכימה לחידוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully