וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במפלגה הדמוקרטית דוחים טענות צ'ייני כי לא היה לו תפקיד בהענקת חוזים ללא מכרז בעיראק להליברטון

סוכנויות הידיעות

17.9.2003 / 12:53

לטענתם, מאז מינויו של צ'ייני לסגן נשיא קיבל מהחברה, שבראשה עמד בעבר, מאות אלפי דולרים בתשלומי שכר דחויים - אשר כמעט השתוו לשכרו הנוכחי



בכירי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס האמריקאי דחו בבוז את טענותיו האחרונות של סגן נשיא ארה"ב דיק צ'ייני, כי לא מילא תפקיד כלשהו בתהליך הענקתם ללא מכרז של חוזים רווחיים בעיראק לחברת הליברטון (סימול HAL) שבראשה עמד בעבר.



בראיון שנערך עמו ביום ראשון, דחה צ'ייני הטענות בדבר המשך הקשרים הפיננסיים בינו לבין חברת תשתיות ושירותי שדות הנפט השנייה בגודלה, שכמנכ"לה שימש עד שנת 2000 - אז פרש כדי להצטרף כמספר שתיים במירוץ לנשיאות של ג'ורג' וו. בוש. עוד הוסיף, כי מאז שמונה לתפקיד סגן נשיא, ניתק את כל קשריו עם החברה וכי הוא כבר אינו בעל אינטרס בה.



אולם לטענת חבר הסנאט הדמוקרט, פרנק לאוטנברג, מהצהרות המס של צ'ייני בשנים 2001 ו-2002 עולה כי השכר שקיבל מהליברטון בשנים אלה כמעט שהשתווה לשכרו כסגן נשיא. מנהיג הדמוקרטים בסנאט, טום דאשל, אמר כי צ'ייני קיבל מאות אלפי דולרים בתשלומי שכר דחויים מהליברטון.



הליברטון הטקסנית, המפתחת שדות נפט בכל רחבי העולם, זכתה ללא מכרז בחוזים לשיקום עיראק, אשר עשויים להסתכם במיליארדי דולרים, ועוררה עקב כך תרעומת מצד חברות אחרות שביקשו להתמודד על החוזים.



זו אינה הפעם הראשונה בה מפיקה החברה תועלת ממלחמות אליהן יוצאת ארה"ב. במלחה"ע השנייה הקימה החברה בגלגולה הקודם את בסיס האוויר הימי קורפוס קריסטי ובנתה מספר ספינות מלחמה עבור הצבא האמריקאי. במלחמת וייטנאם היא סייעה להקים את הבסיס האווירי פאן ראנג בוייטנאם ב-1965.



לאחר מלחמת המפרץ, ב-1991, סייעה החברה לכבות את השריפה בבארות הנפט של כוויית ובתיקון נזקים שנגרמו למבנים בנסיכות. היא סיפקה גם שירותי מזון, כביסה, תחבורה ושירותים אחרים לכוח האמריקאי לשמירת השלום בבוסניה, קרואטיה והונגריה במהלך הסכסוך בבלקן בשנות ה-90.



בראון אנד רוט, חטיבת התשתיות של החברה, חתמה ב-2001 על חוזה בן עשר שנים עם הפנטגון לאספקת שירותי בינוי לצבא ארה"ב בכל רחבי העולם. דוברת צבא ארה"ב אישרה שהחטיבה מסייעת לפעילות הצבא האמריקאי באפגניסטאן, ג'יבוטי, גרוזיה, ירדן ואוזבקיסטאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully