וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים בעמק הסיליקון הפגינו נגד העתקת משרות טכנולוגיה מארה"ב למדינות עם עלויות שכר נמוכות יותר

סוכנויות הידיעות

17.9.2003 / 13:18

ההפגנה מסמנת את תחילתו של מאמץ מחודש מצד איגודים מקצועיים בארה"ב לחדור לתעשיית טכנולוגיית המידע



עובדים בעמק הסיליקון, בהם מהנדסי תוכנה ונציגי איגודים מקצועיים, קיימו אתמול הפגנה נגד העברת משרות טכנולוגיה מארה"ב למדינות בעלות עלויות שכר נמוכות יותר.



ההפגנה, שנערכה מול כנס שנושאו מיקור חוץ של עובדים לחו"ל, מסמנת לדברי מארגניה את תחילתו של קמפיין ארוך טווח שתכליתו להגביר את מודעות הציבור ומנהיגיו להשלכות של העתקת משרות בתחום טכנולוגיית המידע לחו"ל.



ההפגנה גם מסמנת את תחילתו של מאמץ מחודש מצד ראשי איגודים מקצועיים לחדור לתעשיית הטכנולוגיה. עובדי טכנולוגיית מידע, שהיו מבוקשים ביותר במהלך שנות ה-90 ונהנו עקב כך משכר גבוה, התנגדו בדרך כלל לנסיונות של איגודים מקצועיים לגייסם לשורותיהם.



אחת מכל 10 משרות בתחום טכנולוגיית המידע בארה"ב צפויות לעבור לשווקים מתפתחים בשנת 2004, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. כ-3.3 מיליון משרות במגזר ה-IT יועתקו לחו"ל במהלך 15 השנים הבאות, לפי נתוני חברת המחקר פורסטר. לפי הערכת איגוד עובדי התקשורת של אמריקה (CWA) - אשר היה בין מארגני ההפגנה - כבר הועתקו 400 אלף משרות IT מארה"ב לחו"ל.



חברות טכנולוגיה מובילות כמו IBM, מיקרוסופט ו-HP כבר הודיעו על כוונתן להעתיק משרות למדינות עתירות כוח אדם מיומן שבהן עלויות השכר נמוכות יותר כמו הודו ורוסיה. שיעור האבטלה במחוז סנטה קלרה, הנמצא בלבו של עמק הסיליקון, עמד בחודש שעבר על 7.9%, לעומת שיעור האבטלה הכלל ארצי של 6.1%. שיעור האבטלה בעמק אמנם ירד במהלך השנה האחרונה, אולם הירידה מיוחסת בעיקר לכך שמובטלים רבים עוזבים את העמק בתקווה למצוא משרות במקומות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully