וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון עולה ב-0.4% לשיא של שנה על רקע העליות החדות אתמול בוול סטריט

רן דוידוב

17.9.2003 / 13:21

החלטת הבנק הפדרלי להותיר הריבית על כנה והתחושה כי המדיניות המוניטרית תישאר ללא שינוי נוסכת תחושה חיובית בבורסות; מספר התביעות לדמי אבטלה בבריטניה נפל לשפל של 28 שנה



מניות הטכנולוגיה, הביטוח והבנקאות גוררות את בורסות אירופה לעליות שערים. המגמה החיובית בבורסות הגדולות ביבשת מסתייעת בעליות החדות אתמול בוול סטריט ובהודעת הבנק הפדרלי מאמש ממנה נבע כי הריבית בארה"ב תישאר ברמות שפל לאורך זמן ניכר. בלונדון עולה מדד FTSE ב-0.4% לשיא של שנה; בפרנקפורט עולה מדד DAX ב-0.8%; בפאריס עולה מדד CAC ב-0.7%.



נתוני מקרו: מספר תביעות האבטלה בבריטניה ירד בחודש אוגוסט ב-6,900 ל-930,800 - שפל של 28 שנה. שיעור האבטלה נותר ברמה של 3.1%, המייצגת גם היא שפל של 28 שנה.



אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, עולה ב-4% לאחר שהודיעה על השקעה של 1.2 מיליארד דולר בסין עד שנת 2007 בניסיון להכפיל את חלקה בשוק השבבים במדינה ל-10% בתוך חמש שנים. מתחרותיה, ST ופיליפס, עולות ב-1.6% ו-1.9%.



הקמעונאית ההולנדית אהולד עולה ב-2.6% לאחר שהודיעה על התפטרות היו"ר ועל קיצוץ חבילת השכר של המנכ"ל אנדרס מוברג. אהולד מנסה לחזק את ביטחון המשקיעים לאחר שנקלעה לשערורייה חשבונאית חמורה.



במגזר הפיננסים עולה מניית חברת הביטוח ציריך פייננשל (ZURZn.VX) ב-2.7%, לאחר שהודיעה על הנפקת אג"ח בשווי 1 מיליארד דולר לחיזוק בסיס ההון ולגלגול חובות. אביבה, חברת הביטוח הגדולה בבריטניה, עולה ב-2.1% לאחר שאי-טרייד העלה את המלצתו למניה מ"החזק" ל"קנייה".



KLM ואייר פראנס קרובות מאוד להסכם מיזוג, דיווחה סוכנות הידיעות "דאו ג'ונס". לדברי הסוכנות יתכנס היום דירקטוריון אייר פראנס במטרה לאשר את המיזוג בין השתיים. מניית אייר פראנס יורדת ב-0.7%. מניית KLM מאבדת 2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully