וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ברק: השנה נציג גידול בהכנסות

ערן גבאי

17.9.2003 / 14:14

החברה החלה בחודשים האחרונים לאפשר למפעילי תקשורת בינלאומיים לעשות שימוש בתשתית שלה לצורך קישור בינ"ל. גורם אמריקאי בעיראק יעשה שימוש בשירותי ברק להפעלת פרויקט Pre Paid

חברת השיחות הבינלאומיות ברק החלה בחודשים האחרונים להפעיל פרויקטים בינלאומיים במסגרתם היא מאפשרת למפעילי תקשורת לעשות שימוש בתשתית ברק לצורך קישור בינלאומי, כך אמר היום מנכ"ל החברה, דוד קמיניץ, במסיבת עיתונאים שערכה החברה.

ברק, לטענת חברי הנהלה, חוסכת למפעיל עלויות הקמת תשתית, ומאפשרת לו להתמקד בעבודה מול הלקוח הסופי שלו בעוד התעבורה בצמתי החיבור השונים בעולם תעבור לברק, שתבצע גם שירותי גבייה, ותוחזר למקור היעד.

קמיניץ ציין כי ברק כבר מקיימת הסכמים מסוג זה עם מפעילי שירות בארמניה, בגרוזיה ובקפריסין, והיא קרובה לחתימת הסכמים עם ניגריה, קמרון, טורקיה בה אמורה התחרות בשוק להיפתח למתחרים חדשים בתחילת 2004, ובאגן הים התיכון. כמו כן, ציין קמיניץ, לברק הסכם עם מפעיל אמריקאי להפעלת פרויקט Pre Paid בתקשורת לוויינית מעיראק שיתבסס, אף הוא, על המערכת של ברק.

בחברה, שהקימה לצורך פעילות זו קבוצה נפרדת, טוענים כי מדובר בפרויקטים בעלי מודל כלכלי ברור ולמרות שבינתיים, ברובם, הם נמצאים בשלבים ראשוניים, הרי שבחברה מאמינים כי מדובר באפיק הכנסות חדש ולא מבוטל. בינתיים ההסכמים לא מצריכים את החברה להגדיל את הקיבולות הבינלאומיות שלה, אך אם הפרויקטים יצליחו תצטרך ברק לשקול השקעה בהרחבת התשתית. המודל הכלכלי של פעילות ברק מול המפעילים הבינלאומיים יהיה שיתוף ברווחים, או הוצאת פעילויות במודל של אאוט סורסינג.

ברק הודיעה היום במסיבת העיתונאים על היערכותה החדשה לפעילות בשוק, ובמסגרת זו היא חשפה את את שינוי שמה ל-013 ברק ואת הלוגו החדש שלה. הנהלת ברק החדשה הוחלפה ברובה בחצי השנה האחרונה, למעט שני סמנכ"לים, וקמיניץ החליט לבצע שינוי יסודי בתפיסה הארגונית ובעבודה מול הלקוח בחברה.

קמיניץ אומר היום כי בעת חילופי ההנהלות בחברה נאמר לו במפורש על ידי בעלי המניות של החברה שהוא נדרש לנהל את ברק לטווח ארוך. זאת על רקע פתיחת השוק הקרובה, וההערכות כי צפויים להתקיים בו מיזוגים בין חברות השיחות הבינלאומיות, ספקי האינטרנט, וחברות סלולר.

קמיניץ טען היום כי לברק נתח שוק של 36% בשוק השיחות הבינלאומיות, וציין, עם זאת, כי שירותי האינטרנט המהיר של ברק ישמשו כפלטפורמה לשירותי ערך מוסף, והרבה פחות כניסיון לצרף מנויים פרטיים חדשים. קמיניץ ציין כי צירוף מנויים חדשים ידרוש מהלכי שימור לקוח אגרסיוויים יותר. לברק 50 אלף מנויי פס רחב, שוק שהיא נכנסה אליו באיחור יחסי בהשוואה למתחרותיה הגדולות בשוק.

קמיניץ הצהיר היום כי ברק תציג גידול בהכנסות השנה ביחס להכנסות ב-2002. נזכיר כי במחצית הראשונה של 2003 רשמה ברק ירידה בהכנסות של כ-6% לכ-328 מיליון שקל בהשוואה למחצית הראשונה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully