וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית חסמה את תוכנית הסיוע שיזמה ממשלת צרפת להצלת קבוצת ההנדסה אלסטום

רן דוידוב

17.9.2003 / 15:36

מניית החברה צנחה בלמעלה מ-9% והמסחר בה נעצר; הנציבות טענה שהזרמת הון ממשלתי בהיקף של 3.1 מיליארד דולר תפגע במתחרות אלסטום, המייצרת תחנות כוח, רכבות וספינות



הנציבות האירופית החליטה לחסום את תוכנית הסיוע שיזמה ממשלת צרפת להצלת קבוצת ההנדסה אלסטום והודיעה על פתיחת חקירה רשמית בנושא. מניית החברה צנחה בלמעלה מ-9% בתגובה להודעה בטרם נעצר המסחר בה.



הנציבות אמרה כי היא אוסרת "באופן עקרוני" על ממשלת צרפת להזרים הון בהיקף של 2.8 מיליארד יורו (3.1 מיליארד דולר) לאלסטום, המוכרת חטיבות ומצויה על סף פשיטת רגל. הנציבות טענה כי צעד כזה יפגע במתחרותיה של אלסטום.



מריו מונטי, המפקח על התחרות באיחוד האירופי, הציע לממשלת צרפת דרכים אחרות לסייע לאלסטום בלי להפר את חוקי האיחוד האירופי. "על ממשלת צרפת להגיש עד ליום שני התחייבות פומבית לא לקחת חלק בצעדים שיביאו למעורבות בלתי הפיכה שלה באלסטום", אמר מונטי לכתבים.



אם לא תתקבל ערבות כזו, אמר מונטי כי לו ולנשיא הנציבות, רומנו פרודי, יש את הסמכות להוציא צו מניעה כנגד תוכנית ההצלה של אלסטום.



ע"פ תוכנית ההצלה עליה סיכמו בחודש אוגוסט ממשלת צרפת ו-30 בנקים בינלאומיים גדולים תזרים הממשלה לחברה 2.8 מיליארד יורו באמצעים שונים לאלסטום. הממשלה תזרים לאלסטום 600 מיליון יורו תמורת מניות חדשות שתנפיק החברה ותעמיד לה ערבויות של כ-2.3 מיליארד דולר, בצעד שיהפוך את הממשלה לבעלת המניות הגדולה בקבוצה עם 31.5% מהון המניות.



אלסטום היא אחת החברות הגדולות בצרפת - היא מעסיקה 27 אלף איש במדינה והיא הבעלים של המספנות הגדולות בעולם. אלסטום ידועה גם בייצור רכבות המטרו בפאריס ואמטרק בארה"ב וכן בייצור הרכבת המהירה TGV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully