וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: העליות בבורסה הגדילו את ההתחייבויות של המשק לחו"ל ב-6 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה

אמיר טייג

17.9.2003 / 10:52

סך ההתחייבויות נטו של המשק כלפי חו"ל הסתכם בכ-32 מיליארד דולר בסוף יוני 2003; סך שווי המניות שמוחזקות על ידי תושבי חו"ל עלה ב-7.7 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2003



הגיאות בבורסה העלתה את היקף ההתחייבויות של המשק כלפי חו"ל ב-6 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, כך עולה מנתוני בנק ישראל. בתום חודש יוני 2003, סך ההתחייבויות נטו של המשק כלפי חו"ל הסתכם בכ-32 מיליארד דולר.



בבנק ישראל מסבירים כי מקורה של עלייה זו היא בעלייה במחירי המניות הישראליות המוחזקות בידי תושבי חוץ, שהסתכמה בכ-7.7 מיליארד דולר, וקוזזה ביצוא הון נטו לחו"ל בסך של כמיליארד דולר במהלך התקופה הנסקרת.



עוד נמסר מהמחלקה לפעילות המשק במט"ח כי החוב החיצוני נטו של המשק ירד במהלך המחצית הראשונה של 2003 בכ-2.8 מיליארדי דולר, בהמשך למגמה הנמשכת מספר שנים. במהלך שנת 2002 המשק הישראלי עבר ליתרת חוב חיצוני נטו שלילית כאשר הפך למשק מלווה נטו לחו"ל. יתרה זו הסתכמה בסוף התקופה הנסקרת בכ-6 מיליארד דולר.



בבנק ישראל מזכירים כי החל מסוף 2003 עומדת הממשלה לגייס אג"ח בערבות ממשלת ארה"ב, ובמשך שלוש השנים הבאות יגויסו כ-9 מיליארד דולר. גיוס זה יגדיל את החוב החיצוני של הממשלה, ועשוי לשנות תמונה זו.



עוד עולה מן הנתונים כי עודף הנכסים לזמן קצר הסתכם בסוף יוני 2003 ב-29 מיליארד דולר - עלייה של כ-4 מיליארדים לעומת סוף 2002. עלייה זו היא בשל העובדה שהחוב של המשק, בעיקר החוב הממשלתי, הוא לזמן ארוך, ואילו הנכסים - יתרות המט"ח של בנק ישראל והפקדונות בחו"ל - הם לזמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully