וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מעורבת בשוקי ההון בוול סטריט - מניות הטבק מזנקות בשיעור חד

יהודה שויצר

17.9.2003 / 23:11

אלטריה, החברה האם של פיליפ מוריס, מזנקת בקרוב ל-11% על רקע ניצחון משפטי; מתחרתה RJR עולה בשיעור דומה על רקע תוכנית קיצוץ מקיפה



מסחר תנודתי נרשם בבורסות וול סטריט עת המדדים המובילים נסחרים קרוב לשער הפתיחה. מניות חברת הטבק מרכזות היום עניין רב ורושמות עליות שערים חדות על רקע ניצחון משפטי.



התחלות הבנייה בארה"ב ירדו בחודש אוגוסט ב-3.8% אך נותרו סמוך לשיא של 17 שנה לאור צבר ההזמנות הגדול שהצטבר אצל קבלני הבנין. מספר אישורי הבניה, המהווה אינדיקציה לגבי העתיד, עלה ב-4.8%, לרמה הגבוהה ביותר בשנה האחרונה.



אלטריה (סימול MO), החברה האם של פיליפ מוריס, מזנקת בקרוב ל-11% לאחר שביהמ"ש העליון של מדינת אילינוי נענה לבקשתה החברה לצמצם את סכום הערבות שנדרשה להפקיד מ-12 מיליארד דולר ל-6.8 מיליארד דולר.



בית המשפט גם הסכים לדון בערעור יצרנית הסיגריות הגדולה בארה"ב על פסיקת ביהמ"ש המחוזי מהחודש שעבר, לפיה על אלטריה להפקיד את סכום הערבות או לשלם מיד פיצויים של 10.1 מיליארד דולר, שנקבעו נגדה במשפט קודם, בשל הטעיית מעשנים בפרסום סיגריות "דלות" ניקוטין.



פסיקת בית המשפט מאתמול שמה קץ לחודשים ארוכים של חוסר ודאות לגבי גורל החברה, לאחר שבחודש מארס הורה לה שופט ביהמ"ש של מחוז מדיסון, ניקולס ביירון, לשלם לתובעים פיצויים של 10.1 מיליארד דולר.



מתחרתה של פיליפ מוריס, RJ ריינולדס (סימול RJR), מזנקת גם היא בלמעלה מ-11% לאחר שהודיעה על כוונתה לפטר 2,600 עובדים, אשר מהווים 40% מכוח העבודה שלה, במסגרת תוכנית לקיצוץ הוצאותיה במיליארד דולר עד סוף שנת 2005. החברה מסרה כי תרשום ברבעון השלישי הוצאה של 340 מיליון דולר בגין ארגון מחדש, אשר תקוזז באופן חלקי בחיסכון בהוצאות.



RJR, יצרנית סיגריות וינסטון וקאמל, קיצצה את תחזית הרווח שלה לשנה כולה בעקבות ההוצאות בגין ארגון מחדש. החברה צופה כעת לרשום רווח שנתי נקי של 50-80 מיליון דולר, או 60-95 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 2.78-2.96 דולרים למניה.



מחוץ למגזר הטבק נרשמת מגמה מעורבת. המו"ל ניו יורק טיימס (סימול NYT) פירסם אזהרת רווח לרבעון השלישי עקב ירידה בהכנסות ממכירות שטחי פרסום בעיתוניו. מנייתו מאבדת 4.2%.



חברת השילוח הבינלאומית פדקס (סימול FDX) נסחרת בירידה קלה של רבע אחוז לאחר שדיווחה על רווח של 184 מיליון דולר ברבעון שהסתיים באוגוסט. הכנסות החברה האמירו ל-5.69 מיליארד דולר.



חברת ההשקעות המקוונת אי-טרייד יורדת קלות למרות שאישרה את תחזיות הרווח לשנת 2003. החברה צופה עתה רווח של 15 סנט למניה לרבעון השלישי על הכנסות של כ-390 מיליון דולר.



ענקית הכימיקלים דופון (סימול DD) צופה כי רווחיה השנתיים יסתכמו בכ-1.6 דולר למניה. התחזית המעודכנת סמוכה לרף התחתון של טווח התחזיות הקודמות שמסרה החברה ומנייתה יורדת ב-3%.



בסט ביי (סימול BBY), רשת חנויות מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על זינוק של 77% ברווחיה ברבעון האחרון הודות לריסון בהוצאות ומכירות ערות של מוצרים כמו מחשבים לקראת פתיחת שנת הלימודים. הרווח הנקי הסתכם ב-140 מיליון דולר ברבעון שהסתיים בסוף אוגוסט, לעומת רווח של 79 מיליון דולר בתקופה המקבילה. אולם החברה אכזבה מספר משקיעים כשהותירה את תחזיות הרווח לרבעון הנוכחי ללא שינוי ומנייתה יורדת בכ-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully