וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמה מעורבת בתום המסחר - מניית ASML עלתה ב-3.5%

יהודה שויצר

17.9.2003 / 20:16

מניית אייר פראנס ירדה ב-1.1% נוכח חשש כי המיזוג עם KLM לא יצא לפועל; אלסטום צללה ביותר מ-8.5%



מגמה מעורבת נרשמה בתום המסחר בבורסות אירופה, עת עליות שערים במניות השבבים וציוד התקשורת קיזזו חולשה במניות האנרגיה והנפט. בלונדון נסגר מדד ה-FTSE בירידה קלה של 0.14% לאחר שבמהלך יום המסחר עלה המדד בקרוב ל-1%. בורסת פאריס מנגד שמרה על המומנטום החיובי עד לסגירה ומדד CAC עלה ב-0.2%.



נתוני מקרו: מספר תביעות האבטלה בבריטניה ירד בחודש אוגוסט ב-6,900 ל-930,800 - שפל של 28 שנה. שיעור האבטלה נותר ברמה של 3.1%, המייצגת גם היא שפל של 28 שנה.



אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, עלתה בקרוב ל-3% לאחר שהודיעה על השקעה של 1.2 מיליארד דולר בסין עד שנת 2007 בניסיון להכפיל את חלקה בשוק השבבים במדינה ל-10% בתוך חמש שנים. מתחרתה ST עלתה ב-1% על רקע שיפור התחזיות לצמיחת המגזר מאמש; יצרנית ציוד יצור השבבים ASML עלתה ב-3.5%.



הקמעונאית ההולנדית אהולד עלתה ב-0.1% לאחר שהודיעה על התפטרות היו"ר ועל קיצוץ חבילת השכר של המנכ"ל אנדרס מוברג. אהולד מנסה לחזק את ביטחון המשקיעים לאחר שנקלעה לשערורייה חשבונאית חמורה.



במגזר הפיננסים עלתה מניית חברת הביטוח ציריך פייננשל (ZURZn.VX) ב-3.1%, לאחר שהודיעה על הנפקת אג"ח בשווי 1 מיליארד דולר לחיזוק בסיס ההון ולגלגול חובות. אביבה, חברת הביטוח הגדולה בבריטניה, עלתה ב-1.6% לאחר שאי-טרייד העלה את המלצתו למניה מ"החזק" ל"קנייה".



התקוות להסכם מיזוג קרוב בין KLM ואייר פראנס התנפצו היום לאחר שהשתיים אמרו שנותרו עדיין חילוקי דעות עליהם טרם הצליחו להתגבר. מניית אייר פראנס ירדה ב-1.1%. מניית KLM ירדה בכ-2%.



הנציבות האירופית החליטה לחסום את תוכנית הסיוע שיזמה ממשלת צרפת להצלת קבוצת ההנדסה אלסטום והודיעה על פתיחת חקירה רשמית בנושא. מניית החברה צנחה בלמעלה מ-8.5% בתגובה להודעה בטרם נעצר המסחר בה. הנציבות אמרה כי היא אוסרת "באופן עקרוני" על ממשלת צרפת להזרים הון בהיקף של 2.8 מיליארד יורו (3.1 מיליארד דולר) לאלסטום, המוכרת חטיבות ומצויה על סף פשיטת רגל. הנציבות טענה כי צעד כזה יפגע במתחרותיה של אלסטום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully