וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ביציבות מול היורו והין - נסחר ב-1.128 דולר ליורו

יהודה שויצר

17.9.2003 / 21:40

אתמול זינק המטבע האמריקאי ב-0.9% מול היורו אך נחלש ב-1.2% מול הין על רקע הורדת תחזיות לגוש היורו בידי קרן המטבע, ומנגד שיפור נוסף בתמונת המצב הכלכלי ביפאן



הדולר שומר על יציבות ביחס למטבעות המובילים לאחר הטלטלה שנרשמה במסחר במט"ח אמש. אתמול זינק המטבע האמריקאי ב-0.9% מול היורו אך נחלש ב-1.2% מול הין על רקע הורדת תחזיות לגוש היורו בידי קרן המטבע, ומנגד שיפור נוסף בתמונת המצב הכלכלי ביפאן. ביחס ליורו נסחר הדולר כמעט ללא שינוי ברמה של 1.128 דולר לעומת 1.118 דולר אמש. הדולר נסחר ברמה של 116.17 ין - בהתאם לרמתו מאתמול.



כוחות מנוגדים פועלים כעת במסחר בין/ דולר. מחד גיסא, עליות השערים הממושכות בשוק המניות המקומי והציפייה להתגברות הצמיחה הכלכלית במשק השני בגודלו בעולם מגבירות את אטרקטיוויות המטבע היפאני ופועלות לייסופו מול הדולר. אולם מנגד חוששים הסוחרים מהתערבות מאסיווית של הבנק המרכזי של יפאן במסחר בניסיון לפחת את הין. בשוק המט"ח מציינים כי רמת 116 ין לדולר נתפשת כנראה כקו אדום בעיני הבנק, ועליית הין אל מעבר לה תגרור התערבות מיידית כפי שאירע מוקדם יותר החודש.



הבוקר נמשכו עליות השערים בטוקיו. מדד ניקיי עלה ב-1% לרמה של 10,990 נקודות - שיא של 15 שנה. מאז יום חמישי השלים הניקיי עלייה של 4.3%. סקר של מריל לינץ' הראה גידול במספר מנהלי הקרנות היפאנים המתכוונים להגדיל את השקעותיהם במניות מקומיות.



התערבות או הימנעות?



באוצר היפאני שוב רמזו על אפשרות של התערבות במסחר, לאור התחזקות הין בימים האחרונים. אולם סוחרים מעריכים כי יפאן תנסה לצמצם את פעילותה קודם למפגש ה-G7 שייערך בסוף השבוע בדובאי.



ממשלת יפאן תומכת זה זמן רב בשער הדולר ומונעת עלייה חריגה מדי בשער הין, במטרה לשמור על כושר התחרותיות של היצואניות היפאניות בשוק האמריקאי. מדיניות זו עוררה את זעמם של ראשי המגזר היצרני בארה"ב הטוענים כי היא אחראית בין היתר לאובדן משרות מזורז במגזר. היום תציג קבוצה של מחוקקים בארה"ב הצעת חוק שתדחק בנשיא בוש להפעיל סנקציות מסחריות כנגד יפאן, דרום קוריאה וטייוואן בשל התערבות חוזרת ונשנית במסחר במט"ח.



גוש היורו על סף מיתון



היורו נחלש בשוקי הכספים לאחר שקרן המטבע הבינלאומית הורידה אתמול את תחזית הצמיחה של גוש היורו, ואמרה כי הבנק המרכזי של אירופה צריך להיערך להורדות ריבית נוספות עד להתבססותה של התאוששות כלכלית.



הקרן צופה כי כלכלת 12 מדינות היורו תצמח השנה ב-0.5%. באפריל צפתה הקרן צמיחה שנתית של 1.1%. קצב הצמיחה צפוי להאיץ בשנה הבאה לסביבות ה-2%, לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה של 2.3%.



אתמול הותיר הבנק הפדרלי את ריבית הבסיס בארה"ב ברמתה הנוכחית של 1% - הנמוכה ביותר מאז 1958. הבנק שב והזהיר כי סכנת הדפלציה עדיין מרחפת מעל כלכלת ארה"ב, אם כי הסיכון בהתרחשות מעין זו הוא קטן. העדויות שנאספו עד כה אישרו, לדברי הבנק, כי שיעור ההוצאה של הצרכנים בארה"ב נותר איתן. עם זאת, הדגיש הבנק כי שוק העבודה נותר במצב קשה. הצהרה זו דומה מאוד להצהרה שפירסם הבנק לפני כחודש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully