וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק איבד 0.2% - הדאו 0.3%

סופי שולמן

18.9.2003 / 0:03

יום שני של ירידות רציפות מעמיק החשש מסיום תקופת הפריחה. ווקלטק קפצה ב-14%; טי.טי.איי איבדה 5% בעקבות הרשעת אייזנברג

יום שני של ירידות רציפות הסתיים בוול סטריט והעמיק את החשש כי חצי שנה של פריחה במניות האמריקאיות עשויה להגיע אל סיומה בקרוב. עם זאת, לקראת סיום המסחר התמתנו מעט הירידות. מדד נאסד"ק איבד 0.2% והתייצב ברמה של 1883 נקודות ואילו מדד דאו ג'ונס הצליח מעט יותר בשמירה על יציבות והסתפק בירידה של 0.3% לרמה של 9545 נקודות.

לטובתו של דאו ג'ונס פעלו מניות של חברות הטבק ובראשן אלטריה, החברה האם של פיליפ מוריס. המניה עלתה ב-11% לאחר שבית משפט נתן פסיקה חיובית בעניין החברה הבת. מניית דופונט, יצרנית הכימיקלים השנייה בגודלה בארה"ב, משכה את המדד לטריטוריה שלילית לאחר שציינה כי רווחיה יהיו נמוכים מהצפוי ברבעון השלישי.

עם זאת, מדד סטנדרד אנד פורס 500, הנחשב למדד המהימן ביותר של הכלכלה האמריקאית, עדיין גבוה ב-28% מרמת השפל בה נחת במארס 2003 והמכפיל הממוצע בו נסחרות החברות המרכיבות אותו מגיע לרמה של 19 פעמים על הרווחים הצפויים, בעוד שרק במארס הוא נסחר במכפיל רווח של 15.

במניות הטכנולוגיה לא היו חדשות מרעישות במיוחד והמניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת. צ'ק פוינט רשמה ירידה קלה של 1% למחיר של 18.7 דולר. בקומברס ואמדוקס היו תנודות מעט יותר חדות, אם כי גם הן בכיוונים הפוכים. הראשונה נפלה ב-3% ונחתה במחיר של 16.2 דולר ואילו אמדוקס בלטה בעלייה של 1% ל-21.2 דולר. בקרב הגדולות, בלטה גם טבע שעלתה ב-0.7% למחיר של 59.9 דולר.

בצד המניות שנחלשו ניתן לציין את טי.טי.איי שהשילה 5% והגיעה למחיר של 5.4 דולר. המניה עשויה לסבול מסנטימנט שלילי גם בימים הקרובים עקב הרשעתו שלמה אייזנברג, יו"ר החברה בעבירות ניירות ערך בבית משפט בתל אביב שלשום. טי.טי.איי הוציאה הודעה לבורסה בעניין זה וציינה כי אייזנברג יוכל לערער על הרשעתו, אך במידה והיא לא תתקבל, תיאלץ החברה לחפש אחר יו"ר דירקטוריון חדש.

מניית רדוויו שמרכזת עניין רב בימים האחרונים, נסחרה במחזור גבוה מהרגיל. אם כי הפעם התנועה היתה בכיוון השלילי כך שהמניה איבדה 2%. רדוויו, מנייתה של החברה מקבוצת רד בינת שמפתחת פתרונות לאיתור צווארי בקבוק בשרתי אינטרנט, סיימה את היום ברמה של 56 סנט, המשקפת שווי שוק של 9.3 מיליון דולר לחברה.

שלוש מניות נוספות שלא מעוררות לרוב עניין רב בקרב משקיעים משכו תשומת לב. הראשונה היתה בקווב שקפצה ב-5% בהמשך לזינוק של 9% אמש. המניה היתה במהלך דומה לפני חודש, אך מאז שככה הסערה. כעת שוב מרכזת המניה מחזורים גדולים אף כי רמות המחירים עדיין נמוכות למדי. בקווב הגיעה למחיר של דולר. המניה השנייה, בעלת התנהגות דומה, היתה נובה שקפצה ב-15% במחזור גדול. כעת ניצבת המניה במחיר של 5.5 דולרים, המשקף שווי של 82 מיליון דולר לחברה. השלישית בקבוצה היתה מניית ווקלטק שניתרה ב-14% תוך ריכוז מחזור חריג והגיעה למחיר של 5.1 דולרים. עלייה זו באה בהמשך לעלייה החדה של 21% בה נעלה המניה את המסחר של יום האתמול.

גם אודיוקודס, שפועלת בתחום העברת טלפוניה על רשתות מבוססות פרוטוקול אינטרנט, בדומה לווקלטק, נהנתה מיום חיובי. המניה רשמה עלייה של 6% והגיעה למחיר של 8.2 דולרים. בעקבות עלייה של כ-200% שהשלימה המניה בחודשים האחרונים, הגיעה החברה לשווי של 304 מיליון דולר.

מניית נור בלטה אף היא בעלייה נאה של 7% במחזור ער למחיר של 73 סנט. אתמול הודיעה החברה על מינויו של דוויד זליגמן לסמנכ"ל הכספים החדש של שלה. זליגמן, ששימש בעבר כסמנכ"ל כספים של רדוויז'ן, ייכנס לתפקידו החדש בעוד שבועיים.

מניית טריון בלטה בקפיצה של 8% ל-6.4 דולרים. העלייה באה לאחר הודעת החברה על כך שמפעילת הכבלים השנייה בגודלה באוסטריה החלה התקינה את מודמי הכבלים מתוצרת החברה שמתאימים לתקן DOCSIS האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully