וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקורת על יו"ר ה-NYSE גראסו גוברת: מנכ"ל לה-בראנש קורא לו "התפטר"

יהודה שויצר

17.9.2003 / 21:28

הדגיש כי צעד זה הוא לטובת בורסת ניו יורק והוא פשוט הכרחי בכדי להשיב את אמון המשקיעים בשוק המניות



התקפה חריפה על ריצ'ארד גראסו, יו"ר בורסת ניו יורק (NYSE), מיו"ר חברת לה-בראנש. "אנו קוראים לגראסו שיגיש את התפטרותו באופן מיידי", אמר מייקל לה-בראנש והדגיש כי צעד זה הוא לטובת בורסת ניו יורק והוא פשוט הכרחי בכדי להשיב את אמון המשקיעים בשוק המניות.



דברי הביקורת של לה-בראנש הגיעו על רקע חשיפת שכרו השערורייתי של גראסו, בהיקף של 139.5 מיליון דולר, שעוררו ביקורת ציבורית נוקבת. על רקע זה פנו גם מספר חברים במועצת המנהלים של בורסת ניו יורק בדרישה כי זה יתפטר מתפקידו.



"אנו מאמינים כי התעלמות מהפיצוי הענק שעומד לגרוף גראסו זה מעשה חסר אחריות", אמר לה-בראנש. אנחנו חייבים להתעלות מעל לדיון האם גראסו עשה עבודה טובה ואם לאו, אלא להתמקד במה הכי טוב לבורסה ולמשקיעים", הוסיף.



בימים האחרונים, כמה מחברי מועצת המנהלים של הבורסה - בהם יו"ר ומנכ"ל גולדמן סאקס, הנרי פולסון; יו"ר ומנכ"ל מורגן סטנלי, פיליפ פרסל; יו"ר ומנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ויליאם הריסון; מנכ"ל במשותף של קרדיט סוויס, ג'ון מאק; ומזכירת המדינה לשעבר של ארה"ב, מדלן אולברייט, העומדת בראש חברת הייעוץ אולברייט גרופ - הביעו את אי שביעות רצונם מהנזק שנגרם למוניטין של NYSE בעקבות חבילת השכר הנדיבה של גראסו. חבילת השכר, שלא הובאה לידיעת הציבור וכל חברי מועצת המנהלים של הבורסה עד לשבוע שעבר, הסתכמה ב-187.5 מיליון דולר - אשר מתוכם ויתר גראסו על 48 מיליון דולר לנוכח לחץ שהפעילו עליו חברי מועצת המנהלים.



בין הצעדים ששוקלים חברי מועצת המנהלים, נכללת אפשרות לפיצול תפקידו של גראסו, מינוי יו"ר לצדו בעוד גראסו ממשיך לשמש כמנכ"ל. אפשרות אחרת היא דרישה להתפטרותו של חבר מועצת המנהלים קנת לאנגון, אשר עמד בראש ועדת השכר של הבורסה.



במקביל, היו"ר לשעבר של בורסת ניו יורק, ג'יימס נידהם, קרא בתחילת השבוע להתפטרותו של גראסו, ולהתפטרות כל חברי מועצת המנהלים של NYSE, בעקבות פרשת חבילת השכר של גראסו. גראסו אמר בשבוע שעבר כי למרות הביקורת הגוברת כלפיו אין בכוונתו לעזוב את תפקידו בטרם יסתיים החוזה שלו בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully