וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מדד המעו"ף עלה ב-0.7%

18.9.2003 / 10:00

סיים עלייה שבועית של 8.6%. כור הוסיפה 1.2%. הפניקס איבדה 3%. מניות המחשוב ליפמן וריטליקס עלו בכ-4% תוך מסחר ער

שבוע המסחר בת"א הסתיים בעליות שערים מצטברות של 8.6%. המעו"ף, שפרץ הבוקר את קו ה-400 נקודות, התבסס מעליו, ולמרות דיכוי לקראת השעה שלוש אחה"צ, בעקבות שמועות מוטעות על פיגוע בת"א, חזר והתייצב על רמה של 401.4 נקודות, עלייה של 0.7% מעל שער הבסיס.

מדד ת"א 100 עלה גם הוא ב-0.7% ל-422.46 נקודות, והתלטק 15 עלה ב-1.08% ל-276.26 נקודות. מחזורי המסחר היו גם היום נמוכים, והסתכמו בכ-209 מיליון שקל, עובדה שקצת מעיבה על ההישג של פריצת ההתנגדות. במסחר במט"ח המשיך הדולר להיחלש, ושערו היציג נקבע בירידה של 0.27% על שער של 4.467 שקלים. לאחר קביעת היציג התאושש הדולר מעט, וכעת הוא נסחר ברמה של 4.473 שקלים. מניית לאומי (לאומי :ת"א) נסחרה על רקע הפרסומים בדבר כוונת הבנק לשתף פעולה עם אפריקה ישראל, ולהקים חטיבה לבנקאות פרטית ברוסיה. פעילים בשוק ההון התל אביבי העריכו הבוקר כי אומנם מדובר בראייה לטווח ארוך, אבל ראייה "מעניינת". יחד עם זאת, פרסום המלצה לא חמה במיוחד של UBS על המניה בשעות אחה"צ דיכא את העליות בה והיא סגרה בעלייה קלה של 0.3% בלבד.

מניות בזק ריכזו עניין על רקע כוונתו של אלקס הרטמן, הכונס של מניות בזק שבבעלות גד זאבי (19% ממניות בזק), לעכב את הפרטת החברה. למרות החשש מהעיכובים בהפרטה, עלתה בזק ב-0.2%. עוד פורסם בענייני בזק היום, כי המדינה תרכוש מניות מהבנקים ותמכור אותן בשווקים.

כור רשמה הבוקר מימושים קלים, אולם החל משעות הצהריים החלה המניה לעלות ושערה נקבע בעלייה של 1.2%, בהמשך למסע עליות מרשים בשבועות האחרונים לקראת הצעת המכר שצפויה החברה לפרסם למניות מכתשים אגן שבבעלותה בהיקף כספי של 125 מיליון דולר. מניית מכתשים עלתה ב-1.5%.

מניית טבע עלתה ב-1.2% בעקבות פער ארביטראז' חיובי של 1.6% שפתחה אתמול בוול סטריט. עליות שערים נרשמות גם במניות חברות הביטוח הגדולות. מגדל סיימה בעליה של 2.1% וכלל ביטוח הוסיפה 1.4%. בשוק מציינים היום שמשקיעים זרים אוספים מניות של כלל ביטוח כבר מספר ימים על רקע הערכה שמחיר המניה נמוך.

מניית הפניקס 1 איבדה 3% במחזור של 1.7 מיליון שקל. הפניקס נסחרה הבוקר ביציבות, אולם בסביבות השעה 12:30 פורסם דבר התביעה שהגישה אלישרא נגד החברה שמבקשת להטיל עליה עיקול זמני של כ-500 מיליון שקל, ובעקבות זאת החלה המניה לאבד גובה.

פעילות ערה נרשמה במניות המחשוב ליפמן וריטליקס. ריטליקס זינקה ב-4.5% תוך מחזור חריג של למעלה מ-8 מיליון שקל, למרות שפתחה בפער ארביטראז' שלילי. ליפמן, שהודיעה אתמול על זכייה באישור ויזה העולמית למכשיר הנורית 2 של החברה, קפצה גם היא בשיעור של כ-4%, במחזור של כ-3 מיליון שקל. גם המסחר במניות פקר ריכז היום מחזור בלתי רגיל בסך של כ-2 מיליון שקל כאשר המניה יורדת בשיעור חד של 5.5%.

בשוק האג"ח התקיימה היום הנפקת אג"ח דולרית חדש של אקסלנס הנקראת בשן. האג"חת נושא ריבית קבועה בשנה הראשונה ומשתנה התלויה בליבור בשנים הבאות והיא נפדית אוטומטית כשהריבית המצטברת מגיעה ל-15%. בהנפקה גויסו 240 מיליון שקל, ובשל הביקוש הגבוה נסגר שיעור ההקצאה למבקשים על כ-48% מהזמנתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully