וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושות אלווריון ואודיוקודס בין 30 הגדולות בת"א

עידו אלון

18.9.2003 / 8:52

שתיהן פועלות בתחומים החמים בוול סטריט, ולכן זינקו ביותר מ-200% בחודשים האחרונים. עם עליות כאלה, אלווריון ואודיוקודס, שעד לפני שישה חודשים השתרכו מאחור, כבר מתדפקות על דלתות מדד ת"א 25



כשהחלה הבורסה בתל אביב ברישום הכפול של מניות הנסחרות בחו"ל, היו שחששו כי מניות הטכנולוגיה עמוסות ההפסדים יגבירו את התנודתיות בבורסה, ויהפכו אותה לסניף ישראלי של נאסד"ק. תחזית זו התבדתה, והרישום הכפול לא כלל הצלחות גדולות, מלבד פרטנר ורבוע כחול.



ואולם בשבועות האחרונים מציגים מסכי המחשב תמונה שונה. מניות אלווריון ואודיוקודס , שהיו עד לפני שישה חודשים מוקצות מחמת מיאוס ונסחרו עמוק מתחת למזומן - מתדפקות כיום על דלתות מדד ת"א 25.



אלווריון עלתה ב-260% מתחילת 2003, והגיעה לשווי שוק של 1.7 מיליארד שקל. עם תג מחיר זה, ניצבת אלווריון במקום ה-25 בין המניות בתל אביב, כשהיא מקדימה את אלקו החזקות. מאחוריה ממוקמת גם דלק רכב, שרשמה רווח נקי של 107 מיליון שקל בשני הרבעונים האחרונים.







גם באודיוקודס רואים ביום בהיר את דלק רכב, לאחר שמנייתה זינקה ב-200% מתחילת 2003 לשווי של 1.4 מיליארד שקל. שתי החברות נסחרו עד תחילת 2003 עמוק מתחת למזומנים שבקופתן, מכיוון שהמשקיעים העדיפו אז להתעלם מכל מניה בעלת ניחוח טכנולוגי. לעת עתה, זמנים אלו השתנו. העליות בשתי המניות נבנו מזינוקים חדים בנאסד"ק, שמתמחרת בחיוב את התחומים החמים שבהם פועלות השתיים.



עם תשואה כזו, מנהלי התיקים שהימרו על שתי המניות מתחילים לממש רווחים. "ברור שמכרתי במחיר יפה", אמר מנהל תיקים באחד מגופי ההשקעות הגדולים. "הרבצתי על אודיוקודס 200%, אז לא צריך להיות חזירים. מה היה קורה אם היא היתה יורדת ל-150%?", שאל. אותו מנהל רכש את המניות במחיר של 10.1 שקלים, וכשאודיוקודס נסחרת כבר ב-33 שקל ההחלטה למכור קלה יותר.



"המניה יקרה? בוודאי. אבל אני חושב שבשנים הקרובות היא לא תהיה בשווי הזה, אלא מעליו, מכיוון שתחום ה-VoIP שבו היא פועלת חזק מאוד", הוסיף אותו מנהל תיקים. אודיוקודס מפתחת פתרונות להעברת טלפוניה על גבי רשתות נתונים, תחום שאכן זוכה באחרונה לטיפול המסור שוול סטריט שומרת לחביבותיה התורניות.







אבל גם לאחר העליות במניה יכולה אודיוקודס רק להתקנא בסונוס האמריקאית, שהגיעה לשווי של 1.8 מיליארד דולר בנאסד"ק על בסיס הכנסות שנתיות של פחות מ-100 מיליון דולר והפסדים.



"התעשייה בהייפ, אבל לגבי אודיוקודס עצמה אני חושב שהיא חברה מצוינת, שלא נסחרת במחיר יקר", אמר אתמול רמי רוזן, אנליסט בכיר באוסקר גרוס. לדבריו, שותפתה של אודיוקודס, נורטל, זכתה בחוזה VoIP בהיקף של 150 מיליון דולר עם בל קנדה. "החוזה הזה, שכולל גם מוצרים של אודיוקודס, מלמד על הפוטנציאל של החברה. בכך גם מצליחה אודיוקודס לחדור למפעילי תקשורת, פלח שוק שהיה חלש אצלה", ציין רוזן. לדבריו, ה"הייפ" בשוק הוא יותר רעיוני מאשר מבוסס על המתרחש בשטח, אך ישנם חוזים גדולים מאוד ב-VoIP, כגון זה שחתמה סונוס עם ורייזון.



אודיוקודס נסחרת לפי מכפיל מכירות של 5, שהוא גבוה יחסית, אך עדיין מחוויר לעומת מכפיל של 18 שבו נסחרת סונוס. גם יונתן הלף, אנליסט בבנק ההשקעות UBS, התייחס לשמחת ההשקעות במניות ה-VoIP. "שוב התחלנו להתבלבל בין מכפילי מכירות לרווחים", אמר בהומור.



בבנק ההשקעות CIBC העניקו לאודיוקודס המלצת "תשואת שוק", המקבילה ל"נייטרלי". "למרות הקיצוצים בתקציבי ההשקעות, אנו רואים הפניית תקציבים הולכת וגוברת לתחום ה-VoIP", הם ציינו. אודיוקודס הפסידה 2.2 מיליון דולר במחזור של 10.5 מיליון דולר ברבעון השני, והיא צופה מעבר לרווח בתחילת 2004. לדברי האנליסטים, השוק הפוטנציאלי של החברה גדול מאוד, ונראה כי עם מוצרים חדשים שהושקו ו-103 מיליון דולר בקופה, ניצבת החברה בעמדה נוחה כדי ליהנות מכך.



גם לאלווריון לא היה מעולם מחסור בפוטנציאל. החברה מפתחת מערכות לגישה אלחוטית רחבת פס, ומנכ"לה צבי סלונימסקי מעריך את היקף השוק שבו היא פועלת ב-4-3 מיליארד דולר. אלווריון נהנתה גם מהגברת המעורבות של אינטל, שתשתף עמה פעולה בפיתוח שבב לפי תקן התקשורת האלחוטית Wi-Max.



אהוד אייזנשטיין, אנליסט באוסקר גרוס, צינן אתמול מעט את ההתלהבות מההסכם עם אינטל. ענקית השבבים עורכת כעת כנס הכולל עשרות הרצאות על הטכנולוגיות שבהן היא פעילה. "ל-Wi-Max מוקדשת הרצאה אחת בלבד. המשמעות היא שהעניין נמצא על סדר היום של אינטל, אך הוא רק בראשית דרכו", אמר.



עם זאת, הוא ציין כי אלווריון מתקרבת לאיזון ברף הכנסות של 36 מיליון דולר. החברה צופה כי הכנסותיה יסתכמו ברבעון השלישי ב-34-30 מיליון דולר. "רכישת אינווייב קירבה את הרווחיות, אם כי לא ברור אם זו תישמר", הוסיף.



אייזנשטיין ציין כי גופים מוסדיים גדולים בישראל הביעו עניין רב במניית אלווריון. הסיבות לכך הן הזינוק המטאורי שלה והסיכוי הסביר שהיא תיכנס למדד ת"א 25 בעדכון הבא שיתקיים בדצמבר. המניה נסחרת בפער של 350 מיליון שקל (25%) לעומת אלקו החזקות. אם הפער יישמר ברמה של יותר מ-20%, תיכנס אלווריון למעו"ף.



מנהל תיקים באחד מהגופים המוסדיים התייחס אתמול לעניין. "תמיד מעניין לראות חברת היי-טק שעוברת את השווי של חברה מהתעשייה המסורתית כמו אלקו על בסיס החלומות שהיא מוכרת". לדבריו, אלווריון ואודיוקודס מוחזקות על ידיו בקרנות המשקיעות בת"א 75. עם זאת, אחזקות אלו דוללו לאחר העליות האחרונות, שהניבו לו תשואה של 100% באודיוקודס.



המוסדיים הישראלים אינם היחידים שמממשים רווחים. גם בעלי העניין באלווריון משחררים סחורה. סימנס מכרה באוגוסט מניות אלווריון בכ-3 מיליון דולר, ומניות בהיקף דומה שיחררה לשוק גם HM אינווסטמנט.



"שתי החברות עדיין רחוקות מרווח משמעותי. גם בתרחיש האופטימי, שלפיו אלווריון תרוויח 10% במחזור של 200 מיליון דולר, היא נסחרת במכפיל 20 - והיא עדיין רחוקה מיעד זה", ציין מנהל התיקים. לגבי הכניסה האפשרית לת"א 25, הוא מעריך כי זו לא תיצור שינוי משמעותי בהתנהלות המדד".



למניות הקטנות יחסית יש נטייה לפנות מקום לאחרות אחרי קדנציה אחת", אמר.



alvarion



* תחום: מפתחת מערכות גישה אלחוטית רחבת פס



* שווי שוק: 1.75

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully