וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות במשק החשמל: האחים עופר מציעים להקים שתי תחנות כוח פרטיות ברמת חובב

עמירם כהן

18.9.2003 / 9:28

ההצעה עשויה להוביל ליישוב המחלוקת בין האחים עופר למשרד התשתיות המונעת את הקמת תחנת הכוח ברמת חובב



קיים סיכוי ליישוב המחלוקת בין משרד התשתיות לאחים עופר בנוגע להקמת תחנת הכוח הפרטית ברמת חובב - כך דיווחו אתמול מקורות במשק החשמל. לדברי המקורות, האחים עופר הציעו להקים ברמת חובב את תחנת הכוח המיועדת לקום במישור רותם, נוסף על התחנה שהם אמורים להקים ברמת חובב; הקמת שתי יחידות ייצור ברמת חובב בהספק של 740 מגה-ואט במקום שתי יחידות נפרדות עשויה לחסוך עלויות רבות.



האחים עופר זכו במכרז להקמת תחנת הכוח ברמת חובב במארס 99'. חברת החשמל ביקשה במכרז הצעות להקמת תחנת כוח פרטית מסוג טורבינת גז בהספק של 370 מגה-ואט שתפעל באמצעות גז טבעי.



החתימה על החוזה להקמת התחנה נדחתה בשל עיכובים משפטיים והתערבותו של הממונה על ההגבלים העסקיים; האחים עופר טענו כי מאז שזכו במכרז ב-99' השתנו תנאי הסחר, ולא ניתן להקים את תחנת הכוח בתנאים שנקבעו במכרז, בעיקר עקב התייקרות שחלה בציוד של חברת סימנס, שאמור לשמש להקמת התחנה וכן עקב התייקרות היורו.



לפי תחשיבי האחים עופר, ההשקעה בהקמת התחנה התייקרה ב-50%.



בין היתר, טענו האחים עופר כי בעת פרסום המכרז ב-98' ביקשה סימנס 154 מיליון דולר תמורת הציוד לתחנה, ועתה מבקשת החברה תמורת הציוד 210 מיליון דולר.



משרד התשתיות ורשות החשמל דחו את דרישת האחים עופר לייקר את החשמל שתייצר תחנת הכוח כדי שיוכלו לעמוד בעלויות החדשות, והפער בין הצדדים הגיע באחרונה ל-70-80 מיליון דולר.



לפני כשנתיים פורסם מכרז נוסף להקמת תחנת כוח פרטית מסוג טורבינת גז במישור רותם, גם היא בהספק 370 מגה-ואט. חברת אופקי אנרגיה, הנמצאת בבעלות האחים עופר, היתה היחידה שהגישה הצעה למכרז שעודכן על פי העלויות החדשות בתחום.



מהאחים עופר נמסר בתגובה כי מאחר שהגישו את ההצעה היחידה להקמת תחנת הכוח במישור רותם ועברו בהצלחה את תנאי הסף (המכרז למיון מוקדם), הם רואים בכך זכייה במכרז, ולפיכך, בכוונתם להקים את שתי התחנות.



ממשרד התשתיות נמסר כי הדיונים עם האחים עופר בסוגיית הקמת תחנות הכוח הפרטיות יימשכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully