וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת לא שולל אפשרות שיבקש להתערב גם במחירי שליחת SMS בכבלים ובלוויין

ערן גבאי

18.9.2003 / 10:14

מחיר שליחת הודעה לא עולה על 70 אג'; משרד התקשורת התערב במחירי שליחת ה-SMS בין החברות הסלולריות; שליחת SMS ממנוי למנוי נחשבת כשיחת טלפון ועל כן היא בסמכות המשרד



משרד התקשורת לא שולל אפשרות שיבקש להתערב גם במחירי שליחת SMS בין מנויים בכבלים ובלוויין, בדומה להחלטה שהוא עתיד לקבל בקרוב בעניין מחירי שליחת ההודעות הכתובות בשוק הסלולר, כך אומרים בכירים במשרד.



לפני כשבוע אישרה המועצה לשידורי כבלים ולוויין לחברות הכבלים לגבות תשלום עבור הודעות SMS באמצעות הממיר בערוץ הצעירים TJ, ונקבע כי התעריף למשלוח ההודעות לא יעלה על 70 אגורות להודעה.



המועצה לשידורי כבלים ולוויין לא מתכוונת להתערב בערוצי השירותים בתשלום. עם זאת, המועצה לשידורי כבלים ולוויין אחראית על פיקוח שליחת SMS במנגנון של צ'אט (שליחה ממנוי לכלל המנויים), בעוד הפיקוח על מחירי שליחת SMS ממנוי יחיד למנוי יחיד אחר כמוהו כשיחת טלפון, ונמצא תחת סמכותו של משרד התקשורת. משרד התקשורת מסר בתגובה כי "אין דיונים בנושא עדיין, כשהוא יעלה לדיון - נגיב".



משרד התקשורת צפוי לקבל בקרוב החלטה בעניין גביית חברות הסלולר בגין שליחת SMS בין הרשתות, לאחר שהעביר באחרונה לחברות טיוטה שנייה בנושא. המשרד, שהתכוון להחיל את החלטתו על החברות הסלולריות כבר בספטמבר, דחה בחודשיים את יישום ההוראה שלו ל-1 בנובמבר השנה.



המשרד נוטה להחליט שחברת הסלולר תוכל לגבות עבור העברת שליחת SMS בין הרשתות תוספת של עד התעריף הממוצע של שליחת הודעת SMS בתוך הרשת ב-6 החודשים האחרונים, מעבר לתעריף השליחה בתוך הרשת.



היום מחיר שליחת SMS באחת מרשתות הסלולר הגדולות מסתכם בכ-28 אגורות, ושליחת ההודעה בין הרשתות מחויבת במחיר אחיד בין כל הרשתות, של כ-45 אגורות. למעשה, ההחלטה המתגבשת במשרד התקשורת תוכל תיאורטית לפתח תחרות בשוק ה-SMS בטווח המחירים שבין 28 אגורות ל-56 אגורות.



שירות שליחת הודעות האי-מייל והודעות SMS מטלוויזיה לטלוויזיה בכבלים מושתת על הטכנולוגיה של החברה הבת של קומברס, TV Gate.



באוקטובר 2002 אישר משרד התקשורת למתב להתקשר עם ספקי אינטרנט, ולהעביר באמצעותם הודעות דואר אלקטרוני אל ומאת מכשיר הטלוויזיה של המנוי, שירות שהתווסף לאישור שניתן לראשונה למתב ביולי 2002 לשליחת SMS באמצעות הטלוויזיה.



לאחרונה אמר מנכ"ל מתב, עמית לוין, כי ההכנסות של מתב מהשירותים האינטראקטיווים גבוהות כיום מהכנסות החברות משירותי ה-PPV (הערוצים בתשלום).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully