וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס מנפיקה היום את הבשן - אג"ח דולרי שמשלם 11.44% ריבית בשנה הראשונה; נפדה אחרי תשלום ריבית מצטבר של 15%

הרצל לקס

18.9.2003 / 11:00

ערן פוקס: "לנוכח ירידת התשואות בשוק האג"ח האמריקאי מאז סוף אוגוסט, התשואה הגבוהה על הבשן היא עוד יותר אטרקטיווית"; היקף ההנפקה - כ-240 מיליון שקל



אקסלנס מנפיקה היום את הבשן - אג"ח נוסף בסדרת ההרים שלה, הצמוד לדולר ומשלם 11.44% ריבית בשנה הראשונה, ותשלומים התלויים בריבית הליבור בשנים הבאות. האג"ח הוא מטיפוס "נוק-אאוט", והוא ייפדה אוטומטית לאחר תשלום ריבית מצטברת של 15%.



נזכיר כי באג"ח מטיפוס "נוק אאוט", האינטרס של רוכש האג"ח הוא להגיע לסכום הריבית המצטבר כמה שיותר מהר, כדי למקסם את התשואה על מחיר הרכישה. תשלומי הריבית החל מהשנה השנייה ועד השנה ה-12 (התקופה המקסימלית אם לא יבוא פדיון נוק אאוט) יחושבו על בסיס ריבית שנתית של 10% מינוס פעמיים שיעור ריבית הליבור לחצי שנה. ריבית הליבור לחצי שנה עומדת היום על 1.17%. לשם המחשה, אם נניח שריבית הליבור תישאר ברמתה הנוכחית גם בעוד שנה וחצי, אזי יגיע הבשן לפדיון כבר במועד זה, אחרי שיצבור 15% ריבית ב-18 חודשים.



באקסלנס מציעים לציבור אג"ח בהיקף של 240 מיליון שקל, כאשר גורמים מוסדיים כבר התחייבו לרכוש כ-126 מיליון שקל מהסך המוצע. לדברי ערן פוקס מאקסלנס: "התנאים שמציע הבשן, הפכו היום לעוד יותר אטרקטיווים, בשל הירידה המשמעותית בתשואות האג"ח בארה"ב".



מאז הגיעו מחירי האג"ח בשוק האמריקאי לשיא בסוף אוגוסט, חלה ירידה בתשואות עקב הורדת הציפיות להעלאות ריבית של הפדרל ריזרב, וכן עקב העלייה בשוקי המניות. תשואת אג"ח האוצר האמריקאי לעשר שנים ירדה מ-4.6% ל-4.1% כיום. לדברי פוקס, התכסתה אקסלנס באג"חים זרים בעלי דירוג גבוה לצורך גיבוי ההנפקה בעת שמחירי האג"ח ירדו לשפל, כך שהיום, התכסות באותה רמת בטחונות יקרה הרבה יותר, עובדה שמדגישה את היתרון של הבשן על פני תשואות שוק אחרות.



אמש נכשלה הנפקת אג"ח דולרי של לאומי ושות' לאחר שמהנפקה מתוכננת של 100 מיליון דולר התקבלו ביקושים ל-32 מיליון דולר בלבד. האג"ח הנקרא גלובל פייננס הציע למשקיעים ריבית ליבור בתוספת שיעור של עד 0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully