וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמה מעורבת בשוקי ההון; באייר מזנקת ב-5% בעקבות נצחון משפטי

יהודה שויצר

18.9.2003 / 10:59

חברת הפרסום האווס נופלת ב-4.2% לאחר שדיווחה על הפסד של 58.5 מיליון יורו; חברת הביטוח AXA יורדת ב-1.2% לאחר שהודיעה על רכישת Money Group



מגמה מעורבת נרשמת במסחר בבורסות אירופה עת חולשה במניות הפיננסים מקזזת עליות נאות במניות הטכנולוגיה. בבורסת פאריס רושם מדד CAC ירידה של 0.2%; בלונדון מדד FTSE נסחר קרוב לשער הפתיחה; פרנקפורט מתאוששת על עלייה של 0.2% במדד DAX.



קרן המטבע הבינל' פרסמה את תחזיותיה לכלכלת העולם. בנוגע לאירופה, הדגישה הקרן כי הצמיחה הכלכלית נפגעה נוכח הייסוף החד בשער היורו ביחס לדולר. נוכח מצב זה, ב-IMF מעריכים כי הבנק המרכזי של אירופה ייאלץ לקצץ בשערי הריבית שוב. הצמיחה הצפויה עתה באירופה היא של 0.5% בלבד בשנת 2003. לשנת 2004 קיצצה הקרן את תחזית הצמיחה לאירופה ל-1.9%, מתחזית של 2.3% שפירסמה באפריל.



חברת הפרסום הצרפתית האווס (FR: 12188) נופלת ב-4.2% לאחר שדיווחה על הפסד של 58.5 מיליון יורו במחצית השנה הראשונה. הרווח התפעולי של החברה צנח ב-41% ל-68 מיליון יורו. החברה גם רשמה ירידה של 18.8% בהכנסות ל-836 מיליון יורו.



מניות חברת הכימיקלים והתרופות באייר מזנקות ביותר מ-5% ומובילות את המגמה החיובית בפרנקפורט. באייר עולה בעקבות נצחון משפטי נוסף שלה בפרשת הבייקול. אתמול הודיע בית משפט במינסוטה על דחייה של תביעה ייצוגית כנגד החברה בפרשת התרופה לטיפול בכולסטרול בייקול שעל פי החשדות גרמה למותם של חולים.



עליות שערים נרשמות במניות הטכנולוגיה בהובלת אריקסון שעולה ב-1%. SAP רושמת עלייה צנועה של 0.1%; ובוקהאם טק מתחזקת ב-4%.



במניות הפיננסים נרשמת חולשה. חברת הביטוח הצרפתית AXA יורדת ב-1.2% לאחר שהודיעה על רכישת פירמת ביטוח החיים האמריקאית הוותיקה Money Group תמורת 1.5 מיליארד דולר. ING יורדת ב-0.2%; קרדי אגריקול מאבדת כמחצית האחוז.



חברי הנהלת חברת ההנדסה הצרפתית אלסטום ייפגשו בשבוע הבא בעקבות החלטת הנציבות האירופית לחסום את תוכנית הסיוע שיזמה ממשלת צרפת להצלת קבוצת ההנדסה. הנציבות גם הודיעה על פתיחת חקירה רשמית בנושא. הנציבות אמרה כי היא אוסרת "באופן עקרוני" על ממשלת צרפת להזרים הון בהיקף של 2.8 מיליארד יורו (3.1 מיליארד דולר) לאלסטום, המוכרת חטיבות ומצויה על סף פשיטת רגל. הנציבות טענה כי צעד כזה יפגע במתחרותיה של אלסטום. המסחר במניה הושעה לאחר שאתמול צנחה בכ-8.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully