וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלי ירון אלדר: החלטת נתניהו שלא להעלות מסים היא החשובה בהחלטות

ניצן כהן

18.9.2003 / 11:07

כך אומרת נציבת מס הכנסה בהתבטאות ראשונה על הצעת תקציב המדינה ל-2004. "מהפכת חוק עידוד השקעות בישראל תגביר את הפעילות במשק ותצמצם את האבטלה"

נציבת מס הכנסה, עו"ד טלי ירון אלדר, אומרת היום, בהתבטאות ראשונה על תקציב המדינה לשנת 2004, כי החלטת שר האוצר, בנימין נתניהו, שלא להעלות את נטל המס על הציבור הישראלי היא מהחשובות בהחלטות שמופיעות בתקציב, ומטרתן המוצהרת היא להחזיר את המשק לפסים של צמיחה. "לי אין ספק שאסור להעלות את המסים בישראל - זה ידכא את הפעילות במשק יותר מכל קיצוץ בסעיף כזה או אחר במשרדים השונים".

ירון אלדר הוסיפה שכדי להחזיר את המשק לצמיחה, חייב לעבור הקיצוץ בתקציב המדינה. "המשק חייב לעבור צמצומים ותהליך מהפכני של התייעלות - כפי שמוצע. תהליך, שבשילוב מרכיבים נוספים כמו המשך המגמה של הפחתת נטל המס על עבודה ופישוט ההליכים בחוק לעידוד השקעות בישראל, במקביל למתן הקלות משמעותיות לחברות רב לאומיות ומקומיות שישקיעו בישראל בסכומים גבוהים ובמסלולים שיוצרים מקומות עבודה חדשים, יביאו לצמיחה מחודשת במשק".

אחד השינויים המהפכניים בתקציב המדינה ל-2004, אומרת ירון אלדר, הוא בחוק לעידוד השקעות בישראל, להבדיל מהחוק לעידוד השקעות הון הוותיק והמיושן שחוקק עוד בשנות ה-50. ירון אלדר מציינת שמעבר להקלות מס משמעותיות על השקעות בקנה מידה של 500 מיליון דולר - כפי שמציע שר האוצר, מדובר גם בפישוט הליכים והתאמתם למציאות של אופי ההשקעות במאה ה-21.

"פישוט ההליכים יאפשר לחברות הרב לאומיות ולחברות הישראליות לנצל את ההטבות באופן כמעט מיידי, וזה ייצור בטווח קצר מאוד מקומות עבודה רבים בישראל, ויצמצם את האבטלה. המהלכים שיוזם האוצר בתחום זה יחזירו את ישראל לעמדה של אחת המדינות הכדאיות ביותר להשקיע בה כספים, כשהמשמעות מבחינת המשק היא לחזור לצמיחה ולצמצם את שיעורי האבטלה".

הפחתת שיעורי המס על השקעות בקנה מידה גדול בישראל עשויה לפגוע פגיעה לא פשוטה בהכנסות המדינה ממסים. ירון אלדר מגיבה על טענה זו בכך שיצירת מקומות עבודה, צמצום האבטלה והגברת הפעילות בישראל יביאו לעלייה בהכנסות המדינה ממסים, וגם אם זו תפסיד את המס על השקעות גדולות היא תגבה אותו באמצעים אחרים כמו מס מניכויים על שכר עבודה, מע"מ ומקדמות מס מעסקים שייהנו מעלייה בפעילות הכלכלית בישראל.

"ההשפעה היא לאו דווקא בגביית המסים. חשוב יותר ליצור מקומות עבודה חדשים, ולהעיר את המשק, ואז ההטבות במס על השקעות יקוזזו על ידי גביית מסים על עבודה, וזאת עוד לפני החיסכון המשמעותי בקצבאות הבטחת ההכנסה ודמי האבטלה שהמדינה משלמת היום בגלל המחסור במקומות עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully