וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון משפטי נוסף לבאייר: בימ"ש מחוזי דחה בקשה להכיר בתביעה שהוגשה נגדה בפרשת תרופת הבייקול כתביעה ייצוגית

סוכנויות הידיעות

18.9.2003 / 11:12

ענקית התרופות והכימיקלים תמשיך בניתוח נסיבות המקרים בהם מטופלים מתו או סבלו מתופעות לוואי קשות עקב שימוש בתרופה לטיפול בכולסטרול



ניצחון משפטי לחברת התרופות והכימיקלים באייר. בית משפט מחוזי של מדינת מינסוטה בארה"ב דחה בקשה להכיר בתביעה שהוגשה נגד החברה בפרשת מקרי המוות של מטופלים בתרופה לטיפול בכולסטרול בייקול, כתביעה ייצוגית.



באייר טענה כי הענקת מעמד של תביעה ייצוגית לתביעה היה הופך את הדיונים בה לבלתי אפשריים משום שקיימים הבדלים משמעותיים בין מגוון התביעות - החל מהבדלים בין חוקים מקומיים של מדינות שונות בארה"ב, דרך ההיסטוריה הרפואית הייחודית של כל תובע, וכלה במימון של תרופת הבייקול שנטלו המטופלים והשפעת שילוב הטיפול בבייקול עם טיפול תרופתי אחר.



בהודעה לעיתונות שהחברה הוציאה אתמול מסרה באייר כי בכוונתה להמשיך לנתח את הנסיבות הייחודיות של כל מקרה ומקרה ואת מהות התביעות השונות, במקביל לנסיונות להגיע להסכם לתשלום פיצויים עם מטופלים שסבלו מתופעות לוואי קשות עקב נטילת בייקול.



הבייקול הוסרה מהמדפים באוגוסט 2001 בעקבות דיווחים על מקרי מוות ותופעות לוואי קשות אצל מטופלים בתרופה. עד כה שילמה באייר 477 מיליון דולר ליישוב 1,342 תביעות שהוגשו נגדה בפרשת הבייקול. עדיין תלויות ועומדות נגדה 11,200 תביעות של חולים שהשתמשו בתרופה.



בתביעות שהוגשו נגד החברה צויין כי באייר ידעה על הבעייתיות של התרופה כבר ב-1997, אז אושרה הבייקול לשימוש בארה"ב. כ-100 מקרי מוות ו-1,600 מקרים של נזק גופני נקשרו לשימוש בתרופה - לדברי החברה.

באייר, המורכבת מארבע חטיבות משנה - כימיקלים, כימיקלים חקלאיים, פולימרים ותרופות - טענה כי אינה נושאת באחריות למקרי המוות, מכיוון שהזהירה רופאים ממתן מינונים גבוהים - או משילוב התרופה עם תרופה אחרת להפחתת כולסטרול. לדבריה, הסירה את התרופה מהמדפים כשגילתה שהרופאים אינם שועים להוראותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully