וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת האירועים הבטחוניים על שוק המט"ח דומיננטית פחות מבעבר

הרצל לקס

18.9.2003 / 12:18

אגף הכלכלה של בנק לאומי: הבעיות סביב העברת התקציב יעלו את רמת התנודתיות בשוק המט"ח. בשוק האג"ח צפויה הסטת הגיוסים לחו"ל לגרום לירידת תשואות

ההשפעה של האירועים הבטחוניים על שוק המט"ח נראית דומיננטית פחות מבעבר, כך מעריכים באגף הכלכלה של בנק לאומי. רון אייכל ואורן לווינטל מהחטיבה לכספים וכלכלה של הבנק מציינים כי היציבות המרשימה שנרשמה באוגוסט בשוק במט"ח, על אף קריסת ההודנה וחידוש העימות, מצביעה על כך שהסוחרים לא הופתעו מההתפתחויות המדיניות, וכנראה העריכו עוד ביולי כי השיפור הקל שנראה על פני השטח הוא זמני באופיו. להערכתם, כל עוד לא יסלים המצב הבטחוני עד לרמת החומרה שקדמה למבצע חומת מגן, עשוי שוק המט"ח להמשיך ולהתייחס לאירועים כאל המשך המצב, ולא כאל שינוי משמעותי בתנאי הרקע.

לגבי הצפוי בחודש הקרוב, מציינים בלאומי כי אם להחמרה במצב הבטחוני תתווסף החמרה במישור התקציבי, ובמיוחד לנוכח המחלוקות שמתעוררות בנוגע לתקציב 2004 כבר כעת, עתידה רמת התנודתיות של שער החליפין לעלות לקראת הרבעון האחרון השנה.

שוק האג"ח יושפע בחודשים הקרובים מהצעת התקציב, ובעיקר מצורכי גיוס ההון של הממשלה, שהחלה השבוע בגיוס כספי הערבויות בארה"ב. אייכל מאמין כי הסטת הגיוס לחו"ל תשפיע לטובה על השוק המקומי, עקב הקטנת ההיצע המקומי והירידה בתשואות הנובעת מתהליך זה. יחד עם זאת, קשיים בגיבוש תקציב 2004 וחששות לגבי חריגה נוספת מיעד הגירעון עשויים להשפיע לרעה בטווח הארוך יותר, ובמיוחד על השוק השקלי ארוך הטווח (שחרים ארוכים).

שוק המניות עתיד להיות מושפע גם הוא מההתפתחויות שהוזכרו למעלה, אך השפעה נוספת ובעלת משקל מרכזי היא המגמה בכלכלות ובשוקי העולם, ובמיוחד האמריקאי. למשק האמריקאי השפעה רבה על בורסת ת"א, מסכמים בלאומי, גם בשל היותו יעד מרכזי ליצוא, וגם בשל הקשרים בין המדדים המובילים בבורסת ניו יורק לאלו בבורסת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully