וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים רשת ביטחון: המדינה עשויה לרכוש חלק ממניות בזק שבידי הבנקים ולמכור אותן בשוק

ערן גבאי

18.9.2003 / 13:34

הצעד - פתרון לדילול החזקות הבנקים בבזק בהקצאת המניות החדשה; בכיר: המדינה היתה מוכנה למכור מניות הבנקים תחילה; מקורבים להרטמן: המדינה שוללת מחיר מינימום לגיוס ההון



"הבנקים רוצים רשת ביטחון כדי להבטיח את חבילת המניות שלהם בבזק , ובין היתר נבחנת אפשרות שהמדינה תרכוש חלק ממניות הבנקים. קיימות עוד כמה הצעות, אך הצדדים רחוקים מהסכמה", כך אומר ל-TheMarker גורם בכיר בשוק ההון.



זאת בעקבות החלטת עו"ד אלקס הרטמן, המחזיק מטעם הבנקים במניות זאבי בבזק (19%), שלא להצביע בעד הגדלת הון המניות הרשום של בזק בכ-250 מיליון מניות באסיפה הכללית המיוחדת של בעלי המניות בבזק ב-25 בספטמבר.



גורם בכיר אחר בשוק ההון מציין כי המדינה היתה מוכנה למכור תחילה מניות בזק שבידי הבנקים ולהקדים את מכירת מניותיה שלה.







בכירים המקורבים למהלכיו של הרטמן מציינים, דווקא, שהמדינה לא מוכנה לשמוע את טענותיו של הרטמן ואין לה רצון כן להידבר עם כונס המניות במטרה להגיע להסדר.



המדינה, לדבריהם, שללה בצורה גורפת קביעה של מחיר מינימום להקצאת המניות של בזק למדינה בהתאם לעסקת מכירת 3.3% ממניות המדינה בבזק לגמול סהר בסוף יולי השנה, במחיר הנמוך בכ-5.89% ממחיר השוק.



הרטמן קיבל בימים האחרונים עדכונים ראשונים לגבי הערכת השווי שביקש מפרו"פ יצחק סוארי עבור בזק בכדי לקבוע את שוויין הראוי של מניות הבנקים. בסביבתו של הרטמן לא נוקבים במחיר מינימום להקצאה שיספק אותם, אך הרטמן קבע בבקשה שהגיש לבית המשפט אתמול כי יהיה מוכן "לצמצם למינימום את הפגיעה בשווי מניות בזק" שבידיו.



כמו כן, מהבקשה שהגיש אתמול הרטמן לבית המשפט עולה כי גם שר התקשורת נדרש לאשר את "הפעלת זכויות ההצבעה של הרטמן מכוח מניות בזק". לכאורה, הליך פורמלי, אך גם הליך זה יכול להפוך למנוף לחצים חדש בוויכוח הקיים בין כונס מניות זאבי לבין רשות החברות.



לפני מספר ימים נפגש הרטמן עם מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, והשניים דנו בתהליך ההפרטה הצפוי של בזק ובהשלכות התהליך על שוויה ואפשרויות המימוש של מניות בזק שבידי הרטמן.



הרטמן ביקש מגבאי בפגישה זו שייקבע מחיר מינימום לגיוס ההון הצפוי בבזק, אך בקשתו נדחתה. הרטמן סבור כי ההצעה להגדלת ההון הרשום בבזק פוגעת פגיעה בלתי ראויה בערך הבטוחה של הבנקים, ועל כן בכוונתו להתנגד לה באסיפת בעלי המניות הקרובה בבזק.



הרטמן לא מוכן לקבל מצב בו הבנקים ידוללו מתוקף כך שלא יקבע עמו מחיר מינימום להקצאת המניות החדשות של בזק למדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully