וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה השולטת בעיראק, שמונתה ע"י ארה"ב, דחתה בשבוע לפחות ההכרזה על הזוכות במכרז רשיונות הסלולר במדינה

סוכנויות הידיעות

18.9.2003 / 13:59

עיכוב ההחלטה נובע מהצורך לבצע בדיקת נאותות למתמודדות ולבחון את חוסנן הפיננסי, ציינו מקורות



המועצה השולטת בעיראק, שמונתה ע"י ארה"ב, דחתה בשבוע לפחות ההכרזה על הזוכות במכרז על רשיונות הסלולר במדינה. כך לדברי מקורות המקורבים להחלטה.



הרשות הזמנית של הקואליציה (CPA), שבראשה עומדת ארה"ב, צפויה היתה לפרסם את שמות החברות שזכו בשלושת רשיונות הסלולר האזוריים במדינה, לתקופה של שנתיים. מועד פרסום הזוכים במכרז כבר נדחה פעם אחת, ל-5 בספטמבר, ממועד מוקדם יותר.



מקור המקורב ל-CPA אמר כי פרסום הזוכים צפוי בסוף השבוע. אולם מקור המקורב לאחת החברות שמתמודדות על המכרז אמר כי נציגי הרשות אמרו לו כי ייתכן שההודעה תידחה בשבועיים נוספים.



העיכוב בהחלטת ה-CPA נובע, לדברי המקורות, מהצורך לבצע תהליך בדיקת נאותות של המתמודדות ולבחון את חוסנן הפיננסי.



בסוף חודש יולי אסרה ה-CPA על חברות שבהן יש לממשלה כלשהי החזקות של יותר מ-5% להשתתף במרכז, מהלך שלדברי מבקריו העניק יתרון לחברות אמריקאיות על פני חברות ממדינות ערב, שכן האחרונות נמצאות לעיתים קרובות בבעלות ממשלתית חלקית.



אנליסטים מעריכים כי שווי שוק הסלולר העיראקי צפוי להגיע למיליארד דולר בשנתיים הקרובות, וכי רשיונות הפעלת שירות הסלולר צפויים להיות בין החוזים הרווחיים ביותר במדינה.



השימוש בטלפונים סלולרים נאסר בעיראק בתקופת שלטונו של סאדם חוסיין, אולם מיד אחרי הדחתו של הנשיא העיראקי מהשלטון החלו תושבי בירת עיראק להשתמש במכשירי טלפון ניידים. טלפונים סלולרים החליפו תוך זמן קצר את הטלפונים הלווייניים היקרים יותר כאמצעי תקשורת לחו"ל - לפחות בקרב עיתונאים זרים ואנשי עסקים.



חברת באטלקו (Batelco), הנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת בחריין, סיפקה שירותי סלולר בבגדאד למשך זמן קצר אחרי כיבוש עיראק, אולם חדלה לעשות כן כעבור ימים ספורים, בעקבות לחץ כבד מצד ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully