וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון אימאג'ינג כובשת עוד יבשת

גתית פנקס

18.9.2003 / 14:37

הקפסולה שלה הוכללה בסל הבריאות האוסטרלי. הפוטנציאל: 4 מיליון דולר לכל שנה. המנכ"ל: "את ההגשה ביצענו לפני יותר משנה והיא רק לדימומים לא ברורים במעי"

מאמצי ה-Reimbursement של חברת גיוון אימאג'ינג הישראלית להכליל את הקפסולה שלה בתוכניות הסבסוד של חברות ביטוח שונות בעולם ממשיכים לשאת פרי חיובי. לחברה, שלה טכנולוגיה לאבחון מחלות במעי הדק, כיסוי ביטוחי ל-140 מיליון מבוטחים בארה"ב ו-29 מיליון מבוטחים פוטנציאליים באירופה והיום היא מבשרת על מעבר ליבשת אחרת: אוסטרליה.

גיוון הודיעה היום כי הטכנולוגיה שלה נכללת בסל הבריאות האוסטרלי לאחר החלטה שהתקבלה בנושא באחרונה על ידי שר הבריאות. לדברי גבריאל מירון, נשיא ומנכ"ל החברה, אוכלוסיית היבשת מונה 19 מיליון תושבים והמשרד אישר את השימוש בקפסולה כאמצעי לאבחון דימומים לא ברורים בקיבה ובמעיים לכלל האוכלוסייה. באחרונה, גם מדינות דנמרק ושוודיה ביצעו אישור גורף דומה לכל האזרחים.

מירון מציין עוד כי מספר ה"מדממים" באוסטרליה הוא 5,000-8,000 בשנה מה שמיתרגם להכנסות שנתיות של 4 מיליון דולר מהאזור (תחת הנחת מחיר של כ-500 דולר לקפסולה). הסבסוד הינו לשימוש בקפסולה כאמצעי אבחון ראשון למעי הדק וזאת לאחר שבוצעו פרוצדורות אחרות במעי הגס במקרים של דימומים, כמו קולונוסקופיה, החדרת צינור דק וכן אנדוסקופיה - פרוצדורות שלא הניבו תוצאות. יש לציין כי האישור הגיע בתזמון מצוין עבור החברה: חודש לפני שבוע הגסטרואנתרולוגיה שיתקיים בקווינסלנד שבצפון מזרח אוסטרליה ב-7 באוקטובר.

מאחר וההגשה לאישור באוסטרליה התרחשה לפני יותר משנה, האישור שהתקבל לפני 10 ימים היה לדימומים בלבד. "כאשר ביצענו את ההגשה הראשונית היו לנו ניסויים קליניים רק בדימומים ולא היו מאמרים שהתפרסמו בכיוונים אחרים", אומר מירון, "כמו לטיפול במחלת קרוהן ומחלות אחרות. כעת, מיד לאחר קבלת האישור, נבצע הגשה חדשה להרחבת האישור גם ליישומים אחרים". אלה, יכללו למשל, את תסמונת המעי הרגיז, דלקת המעי, מחלת קרוהן, כיב קיבה ו"צרות" אחרות.

"המשמעות מבחינתנו היא מהותית. ברגע שאנחנו נכללים בסל הבריאות, הפציינטים ידרשו מהרופאים בעצמם את הטיפול באמצעות הקפסולה. על כן, כל מרכזי הרפואה המשמעותיים יצטרכו להצטייד במערכות ולכן גם אם היקף השימוש יהיה פחות מ-10,000 לשנה הרי שאין זו עסקה חד פעמית אלא כזו שמייצרת הכנסות חוזרות", אומר מירון. לגיוון יש באוסטרליה חברה בת המעסיקה 3 עובדים וסוכנים אזוריים באמצעותם היא מוכרת קפסולות במדינה.

יש לציין כי על רקע הכללת הקפסולה של גיוון בסלי הבריאות במספר מדינות בעולם בולטת גריעתה מזה הישראלי וזאת למרות שכבר שנתיים היא מנסה להיכלל בו ללא הצלחה. "עצוב באמת שאנחנו עדיין לא חלק מהסל כאן", אומר מירון, "וזו מבוכה לא קטנה עבורנו כאשר שואלים אותנו לגבי זה בחו"ל. קשה להבין את זה במיוחד במצבים בהם לפציינט יש דימום כרוני והוא עבר את כל הפרוצדורות האפשריות ובמקום לעשות שימוש בקפסולה ככלי אבחון מפנים אותו לניתוח. זה לא הגיוני בעליל אבל אנחנו נמצאים במגעים עם חברות הביטוח הפרטיות שיסבסדו את השימוש בקפסולה ועד כה הגענו עם מנורה ואחרות להסכם בעניין זה".

גיוון דיווחה באחרונה על הכנסות של 9.7 מיליון דולר ברבעון השני ועל הפסד של 3.3 מיליון דולר. כמו כן, החברה שרפה ברבעון 3.5 מיליון דולר כך שבקופתה 25.9 מיליון דולר. שווי השוק של גיוון בנאסד"ק הוא כ-315 מיליון דולר לאחר עלייה של 8% מתחילת החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully