וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות בנאסד"ק

עידו אלון

18.9.2003 / 23:08

ווקלטק ממשיכה לעלות ב-1% לאחר שהשלימה זינוק של 39% ביומיים. גיוון אימאג'ינג עולה ב-1% לאחר שהודיעה על סבסוד עלות קפסולת ה-M2A באוסטרליה; בקווב עולה ב-4%

יום המסחר נפתח ללא שינוי ממשי במדדים למרות נתונים מעודדים קמעה משוק התעסוקה. הנאסד"ק יורד ב-0.3% והדאו נותר ללא שינוי.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית אי.סי.איי שעולה ב-4.5% למחיר של 3.5 דולרים ומניית בקווב עולה ב-4% למחיר של 1.1 דולרים במחזור ער ורושמת עליות זה היום השלישי ברציפות. ווקלטק ממשיכה אף היא לעלות ומוסיפה 0.8% למחיר של 5.1 דולרים. גיוון אימג'ינג עולה ב-1% למחיר של 12.5 דולר בעקבות הודעה על סבסוד הטיפול בגלולה באוסטרליה.

סקירת טרום מסחר

המשקיעים ממתינים היום ל-2 נתוני מקרו חשובים שעשויים לקבוע את כיוונם של המדדים בהמשך היום. בינתיים מצביעים החוזים בשעה זו על פתיחת מסחר מעורבת עם ירידה של כ-0.4% בנאסד"ק 100 ועלייה קלה ב-S&P500 המספק מבט רחב יותר על השווקים.

כשעה לפני תחילת המסחר יתקבלו הנתונים בדבר מספרן של תביעות ראשוניות לדמי אבטלה לשבוע שעבר. בעבר, לא הצליחו נתונים אלה לעורר תשומת לב רבה, ונחשבו לתנודתיים ולכאלה שלא מייצגים נאמנה את הנעשה בשוק העבודה האמריקאי. בחודשים האחרונים, כשוול סטריט החלה מביעה עניין רב במצב שוק התעסוקה, קבעו לא פעם נתונים אלה את כיוון השוק לפחות בסמוך למועד פרסומם. היום צפוי מספרן של התביעות לעמוד על 410 אלף - ירידה מרמה של 422 אלף בשבוע הקודם.

לאחר פתיחת המסחר יתפרסם נתון מקרו נוסף - מדד המדדים המובילים לאוגוסט. המדד, המשקלל מספר נתוני מקרו חשובים, צפוי להצביע על עלייה של 0.4% - זהה לנתוני יולי.

עוד ברקע זירת המסחר היום, התפטרותו של יו"ר ומנכ"ל בורסת ניו יורק (NYSE), ריצ'ארד גראסו. ההתפטרות באה בעקבות ביקורת ציבורית נוקבת שהוטחה בגראסו על חבילת שכר חריגה, בשווי של 140 מיליון דולר, שקיבל. שכר זה, הגבוה בהרבה מזה שמקבלים המנהלים הכוכבים של החברות הגדולות הנסחרות בוול סטריט, עורר הדים רבים. הידיעות הראשונות על הסכום שיועד לגראסו הופיעו בסוף אוגוסט, והדיון הציבורי החל מיד לאחר מכן.

בין החברות הישראליות, הודיעה היום גיוון אימאג'ינג על סבסוד עלות האבחון הרפואי באמצעות קפסולת ה-M2A שפיתחה במדינה נוספת. הטכנולוגיה של גיוון נכללת מעתה גם בסל הבריאות האוסטרלי לאחר החלטה שהתקבלה בנושא באחרונה על ידי שר הבריאות. לדברי גבריאל מירון, נשיא ומנכ"ל החברה, אוכלוסיית היבשת מונה 19 מיליון תושבים והמשרד אישר את השימוש בקפסולה כאמצעי לאבחון דימומים לא ברורים בקיבה ובמעיים לכלל האוכלוסייה. לגיוון יש כעת כיסוי ביטוחי ל-140 מיליון מבוטחים בארה"ב ו-29 מיליון מבוטחים פוטנציאליים באירופה.

מירון הוסיף כי מספר ה"מדממים" באוסטרליה הוא 5,000-8,000 בשנה מה שמיתרגם להכנסות שנתיות של 4 מיליון דולר מהאזור. שווי השוק של החברה מסתכם ב-315 מיליון דולר בעקבות עלייה של 33% במחיר המניה מתחילת השנה.

מניית ווקלטק תפתח היום את המסחר במחיר של 5.1 דולרים בעקבות זינוק של כ-39% ביומיים האחרונים. המניה ריכזה מחזורי מסחר חריגים - למעלה מחצי מיליון מניות, בהשוואה למחזור ממוצע של כ-130 אלף מניות, וזאת ללא כל הודעה מצד החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully