וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישרא מבקשת להטיל על חברת הביטוח הפניקס עיקול זמני בכ-414 מיליון שקל בגין נזקי השריפה במפעלי תדיראן

אמיר הלמר

18.9.2003 / 13:43

אלישרא: "קיים חשש סביר שהפניקס לא תהיה מסוגלת לפרוע חובה לאחר מתן פסק הדין אם לא יעוקלו נכסיה"; טוענת: הפניקס תעשה הכל כדי להתחמק מתשלום על פי הפוליסה



אלישרא מערכות, תדיראן מערכות אלקטרוניות ותדיראן ספקטרלינק מבקשות מבית המשפט להטיל עיקול זמני בסכום של כחצי מיליארד שקל על נכסיה של חברת הפניקס וחברת רוברט מרקוס שמאות, וזאת כדי להבטיח את תביעת הענק בסך כ-414 מיליון שקל שהגישה אלישרא לפני מספר חודשים כנגד השתיים בגין נזקי השריפה במפעלי תדיראן מערכות ותדיראן ספקטרלינק.



בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד משה קפלנסקי, נטען כי בחודש מארס 2001 פרצה במפעלי תדיראן מערכות ותדיראן ספקטרלינק שריפת ענק שגרמה למפעל נזקים כבדים. לטענת התובעות, הן היו מכוסות בפוליסות ביטוח באמצעות חברת הפניקס. לפיכך, מונתה לצורך הערכת הנזקים חברת השמאות רוברט מרקוס.



עוד נטען בתביעה כי אנשי הפניקס ושמאיה סירבו, בחוסר תום לב, להוציא דו"ח ראשוני לגבי גובה תגמולי הביטוח המגיעים לתובעות, והעבירו להן מקדמות על חשבון תגמולי הביטוח בסכום של כ-9.9 מיליון דולר בלבד. עוד נטען כי פניות נוספות של התובעות לקבל את יתרת תגמולי הביטוח, שמסתכמת בעשרות מיליוני דולרים, לא נענו עניינית ע"י הפניקס.



בתביעה נטען כי השריפה פגעה בפרויקטים שביצעה תדיראן מערכות בסכום כולל של כ-22.2 מיליון דולר. כמו כן, בגין אובדן רווח גולמי עקב צמצום במחזור המכירות של החברה ועקב ירידה במחזור המכירות העתידי שלה, תובעת החברה סך של כ-9 מיליון דולר.



מהתביעה עולה כי סך הנזקים שנגרמו לתדיראן מערכות מוערך ב-55.8 מיליון דולר, וסך נזקיה של תדיראן ספקטרלינק מוערך ב-13.4 מיליון דולר. נזקיה של אלישרא הוערכו ב-340 אלף דולר בלבד, עקב ירידה בדמי הניהול של החברה ובמכירות של החברות הבנות בעקבות השריפה. הריבית בגין עיכוב התשלום מוערכת ב-20.1 מיליון דולר. לפיכך, סכום התביעה עומד על 96.7 מיליון דולר.



היום כאמור ביקשו החברות להטיל על נכסי הפניקס וחברת רוברט מרקוס עיקולים זמניים. בבקשה נטען כי "קיים חשש סביר להניח שהפניקס לא תהה מסוגלת לפרוע חובה לאחר מתן פסק הדין, אם לא יעוקלו נכסיה".



לטענת המבקשות, הפניקס מסתירה ומתחמקת מגילוי זהותם של מבטחי המשנה ושיעור חלקם בנשיאה בפיצוי. הדבר, כך נטען, מעיד כי יש יותר מחשש סביר ש"להפניקס אין כיסוי התואם את התחייבויותיה החוזיות, ולכן ניהלה מו"מ בתקופה העולה על שנתיים מעת קרות השריפה, תוך שהיא נמנעת מלשלם את מלוא תגמולי הביטוח".



המבקשות טוענות כי פנו מספר פעמים לקבל את רשימת מבטחי המשנה מהפניקס, אך מרבית פניותיהן לא נענו. לדבריהן, בראשית חודש זה הודיע להן ב"כ של הפניקס, עו"ד גד נשיץ, כי "הפניקס אינה סבורה שהיא חייבת או רשאית למסור את פרטי ביטוח המשנה שלה, וכי למבקשות אין זכות או עילה לקבל מידע בנושא זה".



עוד נטען בבקשה כי התנהגות הפניקס מאז קרות השריפה, והעובדה שהיא הפסיקה לשלם למבקשות מקדמות, מלמדת כי הפניקס אינה רוצה או אינה יכולה לפרוע את חיוביה, וכי היא תעשה כל דבר כדי להתחמק מחיוביה על פי הפוליסה.



בנוסף מציינות המבקשות כי התנהלותה של הפניקס בניהול התביעה מתישבת עם דרך ואופן ניהול עסקיה בכלל. כך, טוענות המבקשות, אך לאחרונה התפטר במפתיע יו"ר מועצת המנהלים של החברה, דורון שורר, וימים ספורים לאחר מכן החרימו חוקרי מס הכנסה באמצעות צו בימ"ש מסמכים משנים קודמות בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של 20 מיליון שקל בפרשת לה נסיונל. עוד מצוין בבקשה כי מנכ"ל הפניקס, בר כוכבא בן גרא, ומנכ"לה בעבר, איתמר בורוביץ, נעצרו ע"י חוקרי מס הכנסה.



לאור זאת טוענות המבקשות כי "נוצר יותר מחשש ממשי כי קו ישר מתוח בין התנהלות הפניקס והתחמקותה מכיבוד התחייבותיה החוזיות לבין התנהלותה, באופן המעורר יותר מסימן שאלה כבד אם הפניקס תהא מסוגלת לכבד חיוביה או פסק דין לכשיינתן נגדה". טרם הוגשה תגובת הפניקס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully