וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: בנק הפועלים יציג רווח שנתי הגבוה בכ-400 מיליון שקל מלאומי

אלי דניאל

18.9.2003 / 16:11

הסיבות לפערים בין הבנקים - הוצאות שכר גבוהות והכנסות לא מימוניות נמוכות יותר בלאומי

האנליסטים סטיבן לוי ופיליפ פינץ' מבנק ההשקעות UBS מפרסמים היום סקירה ענפית על מגזר הבנקאות הישראלי, תוך שהוא עורך השוואה בין בנק הפועלים ובנק לאומי . לוי ופינץ' מותירים למניית בנק הפועלים המלצת "קנייה" במחיר יעד של 11 שקלים - 25% מעל מחירה בבורסה. במקביל, השניים מותירים המלצת "נייטרלי" למניית לאומי במחיר יעד של 6.1 שקלים - 1% מתחת למחיר המניה בשוק.

לוי ופינץ' מציינים כי ניתוח הפרמטרים בגינם קיים הבדל משמעותי בין תחזית בנק ההשקעות לרווחי שני הבנקים בשנים 2003-2004 מראה כי הסיבות לפערים אלה מקורן בהוצאות השכר הגבוהות יותר בלאומי כמו גם בהכנסות נמוכות יותר מפעילות שאינה מימונית. לדבריהם, גורמים אלה מסבירים טוב יותר מנושאים הקשורים לתיק האשראי את הפער בתחזיות.

בהקשר זה נציין כי על פי תחזיתם העדכנית של לוי ופינץ', בנק הפועלים יציג השנה רווח נקי של 1.22 מיליארד שקל בעוד שבנק לאומי יסתפק בשנת 2003 ברווח של 832 מיליון שקל. בהתאם לתחזית זו, התשואה על ההון בבנק הפועלים עתידה להגיע השנה לשיעור של 9% ואילו זו של בנק לאומי תיעצר ב-6.8%.

לדעת לוי ופינץ', ישנם מספר צעדים בהם יכול בנק לאומי לנקוט על מנת להקטין את הפער מבנק הפועלים. בין היתר, לאומי מסוגל לנקוט במדיניות אגרסיווית יותר בנוגע להקטנת עלויות התפעול במקביל למתן פוקוס רב יותר לפעילויות שאינן מימוניות. עם זאת, שני האנליסטים די סקפטיים בנוגע לצמצום הפער בין שני הבנקים בתקופה הקרובה.

שני האנליסטים מתייחסים למחזוריות הקיימת בענף, ולהערכתם לאחר שבשנת 2000, "שנת השיא" הקודמת הציגו לאומי והפועלים תשואה על ההון בשיעור של 12.1% ו-14.9%, בהתאמה, הרי שמבחינה תיאורטית ב"שנת השיא" הבאה יושגו תשואות של 14.3% (לאומי) ו-16.9% (הפועלים). יחד עם זאת, לוי ופינץ' מבהירים כי אין ביכולתם לדעת מתי תגיע אותה "שנת שיא", שכן הגעתה מבוססת על מספר משתנים, בהם המצב הגיאו-פוליטי באזורנו והמצב הכלכלי במשק. השניים סבורים כי הנהלות הבנקים אינן יכולות לעשות הרבה כדי להביא את "שנת השיא" הזו מהר ככל האפשר, מלבד להמתין לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully