וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת שוקלת לבצע הצעת רכש למניות rStar שאינן ברשותה

שירלי יום-טוב

18.9.2003 / 16:20

הרכישה צפויה להסתכם ב-9.4-11 מיליון דולר במזומן. גילת מחזיקה כיום ב-85% ממניות rStar. שוקלת איחוד החברה עם חברה בת אחרת

חברת גילת לוויינים הודיעה היום כי היא שוקלת רכישה במזומן של כל מניות חברת rStar (סימול RSTRC) שאינן עדיין בבעלותה במחיר שלא נקבע עדיין, אך מוערך בין 60-70 סנט למניה. מחיר הנעילה של המניה אמש עמד על 73 סנט. גילת מחזיקה בבעלותה כ-85% ממניות rStar והיא צפויה לפרסם הצעת רכש לרכישת ה-15% הנותרים. משמעותה של רכישה כזו היא תשלום של 9.4-11 מיליון דולר במזומן.

גילת הוסיפה כי אם תחזיק ב-90% ממניות rStar בסיום העסקה, ייתכן שתבצע מיזוג קצר טווח של rStar עם חברה בת אחרת. החברה ציינה כי אם יתרחש מיזוג כזה מיד לאחר ההצעה, התמורה לבעלי המניות במיזוג תהיה זהה לתמורה שתינתן לרוכשים בהצעת הרכש.

rStar מרכזת את פעילותה של גילת בתחום תקשורת לוויינים באמריקה הלטינית. באוגוסט האחרון רכשה rStar מגילת את סטארבנד אמריקה הלטינית ובכך עלתה גילת להחזקה של 85% ב-rStar, מ-51%.

גילת לא סיפקה היום את הסיבה למהלך הצפוי אך ניתן לחשוב על מספר תועלות אפשריות ממהלך שכזה. אחת היא שבמסגרת תוכנית ההתייעלות של גילת בימים אלה, החברה מבקשת לחסוך בעלויות הכרוכות בהיותה של rStar חברה ציבורית. הפיכתה של החברה לפרטית ומיזוגה האפשרי לתוך גילת בהמשך עשויים לחסוך גם בעלויות שוטפות בעתיד.

פעילותה של rStar, הנסחרת ברשימת החברות הקטנות בנאסד"ק לפי שווי שוק של 76 מיליון דולר, התייצבה ברבעון האחרון והצביעה על שיפור. rStar דיווחה ברבעון השני על הכנסות בגובה 24.5 מיליון דולר לעומת 5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-6.6 מיליון דולר ברבעון הקודם. החברה ציינה כי השיפור מיוחס לעלייה במכירות ציוד שהסתכמו ב-14 מיליון דולר ביחס ל-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. זאת, בין היתר על רקע השלמת פרויקט בפרו.

החברה דיווחה על רווח נקי של 9.8 מיליון דולר או 9 סנט למניה בהשוואה להפסד בגובה 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל והפסד של 1.6 מיליון דולר ברבעון הראשון. ברבעונים האחרונים יישמה החברה תוכנית התייעלות שכללה צעדים להתאמת מבנה ההוצאות.

השיפור בתוצאות של rStar בלט בהשוואה לדו"חות הרבעוניים המאכזבים של גילת. הכנסותיה היו ברבעון השני 52.1 מיליון דולר וההפסד תפעולי עמד על 31.5 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם ב-36.2 מיליון דולר או 2.79 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully