וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בבורסות וול סטריט: מדד המוליכים למחצה נופל ב-1.8%

יהודה שויצר

18.9.2003 / 16:49

מניות בית ההשקעות בר סטרנס עולות ב-1.5% לאחר שזה דיווח על זינוק חד ברווחיו; מניות באייר מזנקות ב-6% בעקבות ניצחון משפטי



ירידות שערים קלות נרשמות בבורסות וול סטריט כשאת המגמה השלילית מובילות חברות השבבים שגוררות את מדד המוליכים למחצה לירידה של 1.8%. מדד נאסד"ק מאבד 0.4%. המגמה השלילית הגיע חרף בשורות מעודדות משוק העבודה האמריקאי.



הפתעה לטובה משוק העבודה בארה"ב. מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע שחלף ירד אל מתחת לרף 400 אלף. מנתוני משרד העבודה האמריקאי עולה כי מספר תביעות האבטלה הראשונות לשבוע שהסתיים ביום שבת ירד ב-29 אלף ל-399 אלף בלבד. הירידה הנוכחית היא החדה מאז חודש אפריל. הנתון הנוכחי הפתיע נוכח תחזיות למספר תביעות בהיקף של 405 אלף. בשבוע הקודם נרשמו 428 אלף תביעות אבטלה ראשונות.



עם זאת, הממוצע הארבע-שבועי עלה ל-410,750 תביעות ראשונות לדמי אבטלה - שיא של חודשיים - וגידול של 2,000 תביעות לעומת הממוצע בשבוע הקודם.



חברת שיט התענוגות קרניבל דיווחה על צמיחה חדה של 50% ברווחי הרבעון השלישי. החברה רשמה רווח נקי של 734.3 מיליון דולר, 90 סנט למניה, לעומת רווח של 500.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. ראוי לציין כי תוצאות הרבעון המקביל לא כללו את ההכנסות ותוספת הרווח שנבעו מרכישת P&O פרינסס. מניות החברה יורדות ב-1.1%.



מיקרוסופט מתכוונת להגדיל את מספר חברי הדירקטוריון שלה מ-8 ל-10, ולצרף שני דירקטורים חדשים המתמחים בשווקים בינ"ל ובתחום הפיננסים. ענקית התוכנה צפויה להודיע היום על מועמדותם של צ'רלס נוסקי, לשעבר סגן יו"ר איי.טי&טי , ושל הלמוט פאנקה, יו"ר מועצת המנהלים של יצרנית הרכב BMW - אשר צפוי להיות הדירקטור הראשון של מיקרוסופט שאינו אמריקאי. מניות החברה נסחרות בתנודתיות רבה קרוב לשער הפתיחה.



מניות בית ההשקעות בר סטרנס (סימול BSC) עולות ב-1.5% לאחר שזה דיווח על זינוק חד ברווחיו ברבעון האחרון, בזכות הצלחה של עסקי האג"ח בו הוא מתמחה וצעדים חריפים לקיצוץ בהוצאותיו. בר סטרנס דיווח על רווח נקי של 313 מיליון דולר ברבעון שהסתיים באוגוסט, זינוק של 91% לעומת הרבעון המקביל. במונחי רווח למניה דיווח בר סטרנס על רווח של 2.30 דולרים, לעומת תחזית האנליסטים של תומסון פירסט קול לרווח של 1.65 דולרים למניה. בתקופה המקבילה רשם בית ההשקעות רווח של 1.23 דולרים למניה. הכנסות בר סטרנס בתקופה המדווחת הסתכמו ב-1.49 מיליארד דולר, גידול של כ-29% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2002.



ניצחון משפטי לחברת התרופות והכימיקלים באייר (סימול BAY) שולח את מנייתה לעלייה של 6%. בית משפט מחוזי של מדינת מינסוטה בארה"ב דחה בקשה להכיר בתביעה שהוגשה נגד החברה בפרשת מקרי המוות של מטופלים בתרופה לטיפול בכולסטרול בייקול, כתביעה ייצוגית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully