וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת איפשר לחברות הסלולר לנתק את הקישורים הישירים בתוך 9 חודשים; בזק: "פגיעה באינטרס הציבור"

ערן גבאי

18.9.2003 / 17:26

הקישור הישיר הוא חיבור של מרכזת חברה למתג המפעיל הסלולרי בדרך העוקפת את רשת בזק; בזק: התופעה עומדת בניגוד לדין ופוגעת בפתיחת שוק התקשורת הנייחת לתחרות



בזק מגיבה להסדר שבין משרד התקשורת וחברות הסלולר בעניין הקישורים הישירים, לפיו חברות הסלולר יידרשו להתארגן לניתוק הקישורים הישירים בתוך 9 החודשים הקרובים, דהיינו עד יוני 2004. הקישור הישיר הוא חיבור של מרכזת חברה למתג המפעיל הסלולרי בדרך העוקפת את רשת בזק.



בא כוחה של בזק, עו"ד רנאטו יאראק, טען בתגובה כי "תופעת הקישורים הישירים לא זו בלבד שעומדת בניגוד לדין, אלא שאף יש בה משום פגיעה בפתיחת שוק התקשורת הפנים ארצית הנייחת לתחרות, כמו גם באינטרס הציבור".



יאראק טוען כי האמירות הקשות של המדינה, בתצהיר התשובה מטעמה, ביחס לתוצרי הלוואי של הקישורים הישירים והנזקים שבהם, אינן מתיישבות עם מתן זמן ההתארגנות הנוסף שניתן לחברות הסלולר.



לטענת יאראק, 9 החודשים שניתנו לחברות הסלולר לטובת פעולת הניתוק הוא בלתי סביר, שכן הוראת הניתוק ניתנה לראשונה כבר לפני כשנתיים והפגיעה היום יומית בבזק גורמת ל"נזק כספי כבד ההולך וגדל". ההכנסות של בזק משיחות בין טלפונים נייחים לטלפונים סלולריים מהוות כ-20% מכלל ההכנסות של החברה משיחות.



התלונה הראשונית הוגשה על ידי בזק למשרד התקשורת כנגד סלקום באוגוסט 2001 ולפיה סלקום עוקפת את רשת בזק בקישור ישיר למתג הסלולרי של התעשייה האווירית. משרד התקשורת הורה על ניתוק הקישורים הישירים וסלקום עתרה לבג"ץ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully