וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחת העבודה במשרד האוצר קובעת: צמיחה בשיעור של 2.5% ב-2004 מותנית בהורדת הריבית בשיעור הדרגתי אך משמעותי

ניצן כהן

18.9.2003 / 18:04

פריצת דרך מדינית תביא לצמיחה גבוהה מהתחזיות; ללא הפחתת ריבית משמעותית הצמיחה תהיה נמוכה משמעותית מהתחזיות



אחת מהנחות היסוד שעמדו בפני האוצר, כשקבע שיעור צמיחה של 2.5% ב-2004, היא הפחתת הריבית הנומינלית באופן הדרגתי אך משמעותי. באוצר מעריכים שבמידה שהנחה זו לא תתממש, "עלול הדבר להביא את המשק למצב חמור של ירידת מחירים מתמשכת, עם שיעור צמיחה הנמוך משמעותית מהתחזית".



עוד מעריכים באוצר, כי הנתונים שהשפיעו באופן חיובי על היצוא בשנים 2002 ו-2003 יימשכו גם ב-2004. המשמעות היא שמשרד האוצר צופה שיימשך פיחות השקל מול המטבעות המובילים וכי השכר הריאלי ימשיך להישחק.



על פי חוברת המידע הכלכלי, שמפרסם היום משרד האוצר, קיימות הנחות יסוד נוספות: שלא יהיה שינוי מהותי במצב הבטחוני, ושיירשם שיפור מתון בכלכלה העולמית - צמיחה של 3.6% במשק האמריקאי ו-1.7% במדינות גוש היורו.



הנחות נוספות הן קיצוץ תקציבי נוסף ב-2004, ויישום מלא של "התוכנית להבראת כלכלת ישראל". תחזיות האוצר לוקחות בחשבון גם את החמרת התנאים בקבלת דמי אבטלה וקצבאות הבטחת הכנסה.



הנחות האוצר הן שבשנה הבאה יחול שיפור בכלכלה העולמית, מה שיביא להגברת הביקושים ליצוא ויבוא.



כל אלה צפויים להביא לעלייה של 1.2% בצריכה הפרטית לנפש בשנה הבאה. בעוד ההשקעות בישראל צפויות לקטון השנה ב-1.3%, באוצר מעריכים שהשקעות אלה יגדלו ב-1.8% בשנה הבאה ויסייעו בהגברת הצריכה הפרטית ובצמצום האבטלה ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully