וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל והודו ישגרו טלסקופ ב-2005 כחלק מהרחבת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות

סוכנויות הידיעות

18.9.2003 / 14:23

סוכנות החלל הישראלית הוציאה עד כה 15 מיליון דולר על בניית הטלסקופ, שנועד למפות גלקסיות חדשות, כך דיווח עיתון ה"אינדיאן אקספרס" ההודי



ישראל מתכוונת לשלוח טלסקופ לחלל על גבי טיל הודי ב-2005, כחלק מהרחבת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, כך דיווח היום (חמישי) ה"אינדיאן אקספרס" בהודו.



בדיווח נאמר כי סוכנות החלל הישראלית הוציאה עד כה 15 מיליון דולר על בניית הטלסקופ, שנועד למפות גלקסיות חדשות. העיתון ציטט גורמים רשמיים בישראל שאמרו שישראל מתכוונת לשלוח את הטלסקופ לחלל על גבי טיל שהודו תשלח לחלל עד סוף 2005. המידע מהטלסקופ יהיה לצרכי מדע בלבד, ושתי המדינות ישתמשו בו.



ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בביקורו בהודו בתחילת החודש שישראל החליטה על שליחת הטלסקופ לחלל על גבי טיל הודי. פרטי שיגור הטלסקופ סוכמו לפני כמה חודשים בביקורו בישראל של יו"ר הארגון ההודי לחקר החלל.



שיתוף הפעולה בין ישראל להודו בנושא החלל התחיל לפני כ-2.5 שנים בפגישה בין מדענים משתי המדינות באוסטריה, והורחב בהסכם שנחתם בהודו באוקטובר 2002. ישראל והודו סיכמו ככל הנראה גם על עסקה בהיקף של מיליארד דולר למכירת מערכות מכ"מ מחיל האויר הישראלי להודו. בביקור רה"מ שרון בהודו חתמו המדינות על שישה הסכמים להידוק הקשרים בחינוך, בריאות, תרבות, טכנולוגיה ואיכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully