וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית העשירה בעולם כבר לא ישראלית

שלומי שפר

19.9.2003 / 8:22



3.5 מיליארד דולר או 5 מיליארד דולר - אף אחד לא ממש בטוח מהו השווי האמיתי של שרי אריסון, אך לכולם ברור שמדובר באחת הנשים העשירות בעולם וללא ספק מי שהיתה עד לפני כמה ימים הישראלית העשירה ביותר בעולם. הישראלית הזו תגור מעכשיו במיאמי שבפלורידה.



משפחת אריסון, שהיתה ממייסדי זכרון יעקב, התגוררה בתל אביב ברחוב אנגל בשנות ה-20. ב-23' נולד הבן הבכור, תיאודור (תד), ואחריו נולדו שתי אחיותיו - אביבה ורינה. תד אריסון למד בגימנסיה הרצליה ועבר לביירות ללמוד ארכיטקטורה באוניברסיטה האמריקאית. במלחמת השחרור היה קצין בחטיבה 7. לאחר שהשתחרר מהצבא ניסה להקים חברת ספנות פרטית ונכשל.



עם אשתו מינה ובנם הבכור מיקי עזב תד אריסון למיאמי ועבד כאחראי על המטען האווירי באל על. הוא ניסה להקים חברת ספנות במיאמי ואחר כך בניו יורק, אך שוב נכשל. שרי נולדה ב-58', עוד לפני התעשרותה של המשפחה. כמה שנים מאוחר יותר פגש אריסון את משולם ריקליס, שמכר לו ספינת תענוגות שעליה רבצו חובות כבדים - בדולר אחד. ברבות הימים הפכה הספינה לחברת שיט התענוגות הגדולה בעולם - קרניבל קרוז, שהיא המקור העיקרי לעושרה של המשפחה.



בתקופת לימודיה בתיכון התגוררה שרי בישראל, ובצבא שירתה כש"ג בחיל הים, ואולם התפקיד הזוטר איכזב אותה והיא נטשה את הצבא וחזרה למיאמי ללמוד ניהול בתי מלון ומסעדות. בשלב זה כבר היה אביה עשיר מאוד, והיא רצתה להשתלב בעסקי המשפחה. שרי התאהבה בקצין ממוצא קובני ששירת על אחת האוניות של אביה; היא נישאה לו בגיל 22 ולשניים נולדו שלושה ילדים, כיום בני 20 ,19 ו-24.



שש שנים אחר כך התגרשה שרי, ומאוחר יותר נישאה למאמן הכדורסל מיקי דורסמן ולשניים נולד ילד, כיום בן שמונה. מדורסמן התגרשה לפני מעט יותר משנה. כיום היא נשואה לעופר גלזר, שאותו הכירה לפני כמה חודשים.



ב-91', לאחר מלחמת המפרץ, חזרה שרי לישראל יחד עם דורסמן. כפי שסיפרה ל"ידיעות אחרונות", החליטה לנקוט יוזמות משלה והחלה לנהל את קרן אריסון, כדי שלא יאמרו שהיא בת תפנוקים שקיבלה מאביה צעצוע. היא ניסתה, בשיתוף עם אגד, להקים חברה בשם שרגד שבנתה אורחני דרך, וכן להרחיב את עסקיה באמצעות רכישות, ואולם העסק נכשל.



תד אריסון היה ימני בהשקפותיו ותמך בבנימין נתניהו; שרי אריסון היא שמאלית בדעותיה. את מרבית עיסוקיה בשנים האחרונות הקדישה לעסקי התרומות והפילנתרופיה, בעיקר באמצעות קרן אריסון. לקרן השקעות בהיקף של כ-600 מיליון דולר, והיא מחלקת מדי שנה את פירות הריבית - כ-23 מיליון דולר - בעיקר לגופים ופרויקטים בישראל.



מכריה של אריסון אמרו כבר מזמן כי היתה יכולה לנהל את עסקיה בישראל בלי לגור כאן, ואולם היא התיישבה כאן דווקא משום שרצתה לעזור לישראל. מקורביה אמרו עוד כי היחס אל אריסון בחודשים האחרונים הפך את שהייתה כאן לבלתי נסבלת. השבוע, כך נראה, גברה תחושת הזרות, והיא החליטה לנהל את עסקיה בישראל ממיאמי.



בשבועות האחרונים העיבו על המשפחה תלונות בגין הטרדה מינית שהוגשו נגד גלזר, והוא אף נחשד בביצוע אונס לפני כעשר שנים. גלזר נחקר כמה פעמים במשטרה, ועדיין לא הוגש נגדו כתב אישום. נראה כי אריסון היא שהחליטה להפסיק להילחם, ולכן נטשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully