וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרומות נעצרו, השאלה מה עם שאר הפעילות

שלומי שפר

19.9.2003 / 8:34

אנשים רבים המעורים בנעשה בבנק הפועלים כלל לא הופתעו כאשר שמעו אתמול על החלטתה של שרי אריסון לעזוב את ישראל. יתרה מזאת, ניתן לומר שיש קבוצה לא קטנה של אנשים שהמתינו לצעד הזה, ורווח להם כאשר הבינו שהוא אכן קרה





בשוק ההון לא פוסלים אפשרות שאריסון תבקש למכור את אחזקותיה בקבוצה, ומי שיהיה מועמד כמעט ודאי לרכוש אותן יהיה נחמה עצמו, אולי בשיתוף עם בעלי המניות האמריקאים של בנק הפועלים. יש הטוענים כי נחמה צפה את עזיבתה של אריסון ולכן תמך בסופו של דבר במינויו של צבי זיו לתפקיד המנכ"ל על פני המועמד השני, שי טלמון. זיו היה המועמד המועדף על בעלי המניות האמריקאים בבנק, ונחמה ניסה לרצותם בתקווה שישתפו עמו פעולה בעתיד.



עם זאת, בכיר במשק מעריך כי ההשפעה על הבנק, לפחות בשלב הקרוב תהיה נמוכה יחסית ואף שולית. לדבריו, גם אם תבקש אריסון לחסל את עסקיה בבנק הפועלים, מי שיבקש לרכוש אותם יידרש להציג הון עצמי אישי של כ-4.5 מיליארד שקל - פי שניים משווי אחזקותיה של אריסון. לדבריו, אין במשק הישראלי אדם שמסוגל להציג הון כזה.



עוד אומרים בשוק ההון כי אמנם כוחו של נחמה יגבר, אך בפועל הוא האיש המנהל את העסקים בישראל כבר עתה, והוא בעל השליטה בהליכי קבלת ההחלטות. לכן, לדבריהם, גם אם אריסון לא תהיה בתמונה, מעמדו של נחמה לא יתחזק בהרבה לעומת מצבו כיום.



מקורביה של אריסון אמרו אתמול כי פשוט נמאס לה. נמאס לה, לדבריהם, "משנאת האחים, מהטרוף, מזה שלא מפרגנים לה", ולכן היא פשוט קמה והלכה. "זו תעודת עניות למשק וסביר להניח שיהודי העולם יראו שלא מפרגנים בישראל למי שבא לתרום למדינה", אמרו המקורבים.



דוברה של שרי אריסון, רני רהב, אמר אתמול: "שרי אריסון-גלזר החליטה לעבור לגור במיאמי פלורידה. החלטה התקבלה בימים האחרונים מסיבות אישיות. בעלה, עופר גלזר, נמצא עמה וינוע על הקו ישראל-מיאמי לצורך עסקיו וביקורי משפחתו. עסקי משפחת אריסון יפעלו ללא כל שינוי, פרט לכך שהמטה יעבור למיאמי פלורידה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully