וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה קאליש: "בקרן הבאה שלנו לא יהיו כנראה משקיעים ישראלים"

עודד חרמוני

19.9.2003 / 8:48

יום לאחר שג'רוזלם גלובל הגישה תביעה בסך 26 מ' ש' נגד חלק ממשקיעיה, אומר קאליש: "אם לא היינו תובעים, התופעה של משקיעים שאינם עומדים בחוזים היתה מתפשטת לזרים"



שלמה קאליש, שותף מנהל בקרן ההון סיכון ג'רוזלם גלובל, טוען כי לא היתה לו ברירה אלא לתבוע את המשקיעים בקרן - רימון בן שאול, פולאר תקשורת וקונרס, על הפרת התחייבויות.



"אני בטוח שננצח. אם לא היינו תובעים, התופעה של משקיעים שאינם עומדים בחוזים היתה מתפשטת למשקיעים הזרים, וזה היה מפיל את כולנו", אמר אתמול קאליש ל"הארץ". "אנחנו היינו נופלים ראשונים, ואחרינו כל תעשיית ההיי-טק", הוסיף.



דבריו של קאליש נאמרו יום לאחר שג'רוזלם גלובל הגישה תביעה בסך 26 מיליון שקל נגד חלק ממשקיעיה. זהו שיא נוסף במאבק בין ג'רוזלם גלובל לקבוצה של משקיעים ישראלים המנסים לצאת מהשקעותיהם בשתיים מהקרנות שהיא מנהלת - קומלונץ' ונטלונץ'. לפני שלושה חודשים סירבה קבוצת המשקיעים, בהם כלל תעשיות, פולאר, קונרס ואלפנסייד, להעביר לקרן הון כמתחייב מהחוזה, בדרישה לתת להם שהות לבדוק את ניהול הקרן.



בתגובה החליט קאליש לחלט את השקעותיהם של המשקיעים, ואחזקותיהם הועברו לידי המשקיעים האחרים בקרן.



המשקיעים, מצדם, המונים כ-80% מהמשקיעים הישראלים בקרן, ובהם גם אפריקה ישראל, יורוקום ואי.סי.איי, הגישו לג'רוזלם גלובל מכתב שבו דרשו לפרק את הקרנות קומלונץ' ונטלונץ'.



קאליש טוען כי אין ביכולתה של הקבוצה הזו לפרק את הקרנות. "80% מהמשקיעים בקרנות שלנו הם זרים, ולכן המשקיעים הישראלים לא יכולים לפרק את הקרן", אמר.



אם נקבל דרישה של 80% מכלל המשקיעים, נסכים לכך. כנראה שעשינו טעות בבחירת חלק מהמשקיעים הישראלים. בקרן הבאה שלנו, סביר להניח שלא יהיו משקיעים ישראלים". לדבריו, הוא שוחח אתמול עם מרבית המשקיעים הזרים בקרן, שתמכו בהחלטתו לתבוע את המשקיעים הישראלים שלא העבירו כסף.



קאליש טוען כי בכלל תעשיות, שסירבה להעביר את הכסף עבור הקרן ולכן חולטה, אמרו לו כי הפסיקה להשקיע בהון סיכון בישראל. "הם רצו שאחפש להם רוכש לחלק מהאחזקות שלהם בקרן במחיר טוב, ואמרו שאם לא, אז שנפסיק לבצע השקעות חדשות ונוריד את דמי הניהול. הם הוסיפו כי אם לא נעשה זאת, הם יצטרפו לקבוצה שמארגן רימון בן שאול נגדנו". לטענתו, בין השיחות עם כלל לבין החילוט הוא גילה כי כלל לא העבירה כספים גם לקרן נוספת שבה השקיעה (שאינה שייכת לג'רוזלם גלובל).



דובר כלל תעשיות מסר בתגובה כי הטענה אינה נכונה. "אנו ממשיכים להשקיע בקרנות הון סיכון, ומתחילת 2003 השקענו בתשע קרנות שונות.



כפי שהודענו, ההנהלה החדשה של הקונצרן עורכת בחינה יסודית של השקעותיה, בין השאר בקרנות הון סיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully